Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Fly With Me

Publicerad 2012-06-05 06:13:15 i Naglar i grönt,

Här kommer ett annat av vårens lack och det här gillade jag inte trots att det har flera kvaliteter som rimligen borde gjort den till en favorit. Det är grönt, det är glassfleck och det är dessutom glassflecks med en duokrom skiftning i guld till turkos. Det är alltså många saker som borde bli rätt men nej, jag gillar det inte, 
Tre lager lack på bilderna. Hyfsat lättmålat och lite seg torktid vilket är normalt när det är ett glassfleck. Penseln är bra hos Color Club så det var enkelt att måla med. Formulan är lite seg vilket är irriterande då den vill bilda en liten vall mot nageltippen, alltså glida ner och bli en "förtjockning". Det finns lack som är värre men det här har alltså lite sådana tendenser och jag hatar det. Jag vet inte varför men det är ett lack som inte fångar mig. Det är dock ett helt okej lack om man faller för färgen, bara man passar lite på tendensen till "vallning".

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-05 06:35:31

Jag gillar färgen och skiftningarna!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-05 08:52:38

Det ser ju väldigt fint ut på dina bilder. Det är så att jag blir sugen på att plocka fram mitt och jag hoppas att jag kommer att gilla det. Men man vet ju aldrig. :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-05 11:21:21

Är inte helt övertygad om färgen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-05 19:56:45

Jag tycker färgen är lite läskig. Inte min tekopp denna heller...

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-05 22:25:53

Jag måste faktiskt säga att jag gillar färgen, fast den är lite skum..?

Köpte också några Color Club i helgen, blev glassflecks här också. Hittade i fullstor flaska på ICA Maxi men har bara sett minisar där innan. Jag tycker 59 :- för en fullstor är ett ok pris! Var köper/beställer du dina Color Club och till vilket pris? :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-06 09:55:39

Jättefint! Jag är sugen på ett helt gäng ur den kollektionen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-06 10:51:56

MNPO! Hm... Jag får ge det en chans till någon gång i framtiden.



Pamsan! Jaså? Jag vet inte, det känns fel på mig...



Helena! Nej, inte jag heller.



Emma! Läskig? Ja, som den där krusbäsrläsken på 80-talet...



Jessica! Jag köpte mina från Trans Design. Jag betalade ca 3 dollar styck, alltså 21-22 kronor flaskan.



Kerstin! Jag gillar mest den orangea och den gula om man tittar på flaskorna. den orangea är underbar på också! Jag måste prova den gula snart.



Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-06 18:17:09

Jag håller med Emma om att färgen är lite läskig, men jag gillar den! Kan nog tänka mig att införskaffa den här, faktiskt!

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-07 16:28:04

Oj! Så billigt! Snacka om att jag känner mig dum som betalade 59 kronor i butik och tyckte det var ett hyfsat bra pris! tur att det finns miniflaksor i alla fall, jag köpte mina för 20 kr styck (dyrt i jämförelse), men tyvärr så hittade jag bara det orangea, det gula och det rosa i mini. Hade mer än gärna velat ja detta och det blå också, men jag får väl nöja mig med Metamorphosis i fullstor så länge... :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-07 16:43:16

Jessica! 59 kronor är ett bra pris i Sverige. Jag skulle dock inte ha råd att köpa mina lack från Sverige om jag ska samla som jag gör nu. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela