Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Princess Sabra - igen

Publicerad 2012-06-27 12:38:49 i Naglar - holografiska lack,

Förutom att tömma arkivet så håller jag också på att försöka göra de inlägg som skulle ha blivit arkiv om vi stannat på blogg.se. Nu blir de istället del av den störtflod av nagellacksinlägg som ni får ta del av nu till dess vi vet om det kan bli ett nytt arkiv någon annanstans. Det är alltså lack jag redan burit och redan visat men som jag fotat och filmat när jag testat det igen. Det händer nämligen ganska ofta att jag gör det. A England Princess Sabra är ett lack jag spontant gillar när jag ser färgen och formulan är helt okej, speciellt efter att jag tunnat det lite med Seche Restore. Den och Dragon är mina favoriter från A England, utan tvekan. Enda nackdelen med det är att det chippar på mig inom 10-12 timmar.
Visst är färgen fantastisk! En gyllene bronsbrun med holoskimmer som nästan lyckas dra ihop en scattered regnbåge men inte riktigt. Detta är tre lager av lacket, tunna sådana med mitt uttunnade lack, och då är det följsamt och lättmålat. Jag är väldigt svag för färgen som är diskret men edgy på samma gång. 
Som vanligt nu så finns det en liten film att titta på om man är intresserad av lacket i rörelse. 
Det kommer mera senare idag, det kan jag redan lova. Jag bär Jade Hypnose just nu och har fotat det och den jämförelse jag lovat mellan blågröna holos fotade jag faktiskt redan igår men de ligger i kameran fortfarande. Har varit ute hela förmiddagen och planterat och lekt med katterna så jag har inte hunnit redigera och fixa så mycket än. Tålamod alltså, och glöm inte kika in igen framåt kvällen! Nu ska jag ut och läsa noveller av Kelley Armstrong och titta på katterna när de leker i rosbuskarna. 
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-27 13:11:10

Åååh, det är så himla fint. Jag trodde inte att jag skulle bli så förälskad i detta. :)

Svar: Det är jäkligt tjusigt!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-27 13:52:31

Nä, vad tusan! "Nu ska jag ut och läsa noveller av Kelley Armstrong och titta på katterna när de leker i rosbuskarna." Vart tog egentligen hänsynen vägen? Tänk på oss som sitter och försöker kämpa oss upp ur lunchkoman på jobbet och få något vettigt gjort! Hur kul är det då att mötas av liknande formuleringar hos dig? ;-D

Svar: Nä, det är sant... Men jag kan trösta dig med att jag nu fått gå in med katter och noveller för det REGNAR. Igen.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-27 15:04:45

Jag är grymt avundsjuk! Kanske ska flexa ut tidigt bara för att det blev så synd om mig som måste jobba...

Väldigt snyggt lack! Det känns bra att det är på väg hem till mig. :-)

Svar: Ja, flexa lite du. Det är ju soligt!
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-06-27 17:10:00

Jag önskar att jag också hade semester just nu... Nästa vecka dock... :-)

Jag är väldigt förtjust i det här lacket! Väldigt fint!

Svar: Ja, jag gillar också det här lacket. Synd att det håller så dåligt på mig bara.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela