Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Ivanka

Publicerad 2012-08-01 16:26:07 i Naglar i grönt,

Vill ni se ett lack jag bar för några veckor sedan och som jag burit så många gånger att jag gjort slut på en flaska? Okej, jag fick hjälp med det av min mamma som också har det här lacket som en av de absoluta favoriterna. Zoya Ivanka. 
Jag har utsett den till ett av topp 20 of All Time. Jag har visat det här och här och det fanns minst ett inlägg i arkivet med det, från i påskas, men det inlägget försvann ju och jag orkar inte leta rätt på bilderna. Jag har älskat det här lacket så innerligt och använt det så mycket att jag nog måste köpa en flaska till av det. Det gör sig egentligen inte som bäst på sommaren, trots att det tillhörde en sommarkollektion. Solen fräter ur den lite och glittrigheten syns bäst i elektriskt ljus. Eller, gör sig ännu bättre kanske jag ska säga. Det här är ett lack som alltid är vackert.
Det kommer ett par filmsnuttar med lacket i både sol och skugga. Vackra Ivanka. Så underbar hon är! Har ni några favoritlack ni ständigt återkommer till? 
 

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-01 19:25:42

Mycket snyggt lack! Jag är dock inte lika förälskad i färgen, tycker "bara" att den är väldigt fin. Bar den faktiskt idag som en gradient med en annan grön ^^

Svar: Det är okej att tycka den är väldigt fin, bara, men i min bok är den magisk!
Sminkan

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-08-01 20:18:42

Jag älskar också det här lacket har faktiskt kvar flaskan även om jag inte använder det längre.

Svar: Du borde använda henne. Zoya är ju ändp B5F, inte bara B3F, så av alla märken som är traditionella är Zoya minst giftigt.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-01 20:42:22

Ivanka är verkligen jättevacker!

Svar: Visst är hon!
Sminkan

Postat av: kajsa
Publicerad 2012-08-01 20:50:34

gud vilken härlig färg! Är detta dina riktiga naglar? kram

Svar: Ja, det är en härlig färg och det är mina riktiga naglar.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-01 21:07:00

Älskar, älskar Ivanka! Redan en klassiker :)

Svar: Ja, klart ett av Zoyas bästa lack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-01 21:51:46

Ivanka är verkligen alldeles fantastiskt vackert! Hon är ej av mina favoriter också, även om jag inte förbrukat en hel flaska precis:) har faktiskt funderingar på att bära henne efter det fantastiska lila jadelacket som pryder mina naglar just nu...

Svar: Ja, gör det! Du har aldrig visat Ivanka, va? Och om du har så gör det inget om hon kommer i ännu en repris. Det är ett underbart lack!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-01 21:53:45

Väldigt vackert! Tänk, jag har aldrig förbrukat en hel flaska om det inte är bas/överlack :D

Svar: Nej, men både jag och mamma har haft den på både händer och fötter otaliga gångeroch helt förbrukad är inte flaska nummer ett. Jag gav den till mamma när det var en tredjedel kvar och köpte en ny till mig. Den nya är den på bilden så jag har ju kommit en bit i den med.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-02 09:11:09

Otroligt vackert!

Svar: Ja, hon är en skönhet!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 13:05:37

Jag blir lika lockad till att bära Ivanka varje gång jag ser dina bilder på henne, men det blir fan aldrig lika snyggt på mig. Livet är orättvist.

Svar: Konstigt. Ivanka borde vara fantastisk på dina långa naglar. Mer spelrum för henne, liksom.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-05 13:20:57

Nästan önskar att jag hade förbrukat en hel flaska av något istället för att köpa nya hela tiden. Plånboken hade nog gillat det.

Svar: Ja, det är få saker som tar slut. Ivanka hade jag ju hjälp med. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela