Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Schnapps Out Of It!

Publicerad 2012-07-22 20:37:38 i Naglar i övriga färger,

Jag har ju varit entusiastisk över flera av OPI:s nya höstlack. Det lila föll mig kanske inte helt på läppen men det är en snygg färg, bara inte för mig. Det här är dock inte ens en snygg färg. Schnapps Out of It! är en färg jag sett beskrivas som leverpastej. Den leverpastej jag senast tittade på var dock något mer rosa tror jag, men det här kanske är den bredbara, ungsbakade varianten? Jag är ingen leverpastejexpert så jag lämnar det nyansmässiga finliret för att istället berätta att det även är ett finmalet skimmer i det som jag tror att kan vara rosa. Det är en oväntad kombination och jag ösnkar så jag hade tyckt att den var snygg.
Synd att man inte gillar färgen för gjorde man det vore det en dröm att måla med. Det ni ser är ett lager lack. Jag iddes inte gå över naglarna med ett lager till eftersom jag insåg att det här inte kommer bli min manikyr för helgen. Färgen är så "vuxen" att dess målgrupp knappast är oss lacquer heads utan mer en mogen dam från burgen medelklass. Jag är kanske aningens mogen nu när jag fyllt 39 men jag är definitivt inte den sortens dam. En höstkollektion från ett så stort salongsmärke som OPI behöver ha lite för alla och det är svårt att vara alla till lags utan att en kollektion blir väldigt spretig så jag tycker inte det är konstigt att ett av lacken är helt fel för mig.
Som sagt, en drömformula. Smidigt att måla med och detta är alltså ett lager. jag gör flödigare lager än vanligt med OPI, eller jättesupertunna, för att hitta ett sätt att arbeta med penseln. Är lacket inte rinnigt så kör jag lite extra flödigt och liksom leder ut det på nageln utan att pressa ut penseln så vore det ett Zoya lack så hade jag gjort två lager. Som referens alltså, för er som vant er vid hur jag lackar och vad mina lager motsvarar hos er själva.
Schnapps Out of It! är ett väldigt fånigt namn på ett lack som alltså inte helt går hem i stugan för mig även om det alltså är samma superformula som på de övriga lacken jag hunnit prova. Vad tycker ni? Kan ni se er själva med den här färgen på naglarna eller kommer det här inte vara med i er höstbeställning från TD? ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-07-22 21:37:41

Njae, det är nåt med den här färgen som jag inte kan med.

Helt OT, du som har så många fina gammeldags rosor, kan du rekommendera nåt ställe där man kan se många sådana? Typ nån slottspark med sån inriktning?

Svar: Inte en slottspark men Löta handelsträdgård har ett enormt utbud av gammaldags rosor som är rätt härliga att vandra bland när de står i blom. Nu är de flesta gammaldags rosorna redan överblommade eller på sista versen, tyvärr.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-22 22:02:25

Nej, det här var för tantigt, det blev jag inte sugen på alls.

Svar: Nej, det är inte vår typ av färg.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-22 22:48:20

Nä, det där var verkligen ingen smickrande färg! Var de fulla på designavdelningen den dan?

Svar: Fast jag kan föreställa mig vem det passar på. Inte mig, inte dig, men det finns absolut en målgrupp för färgen.
Sminkan

Postat av: Ami
Publicerad 2012-07-22 23:02:31

Redan vid första bilden tänkte jag "Fult!" Och jag ändrade mig inte senare heller. Inte alls min smak. Sitter själv just nu med ett fult lack på naglarna. Det går väl att åtgärda.

Svar: Alla lack kan inte falla en på läppen.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-22 23:42:22

Ja det var något "köttigt" med den på nått vis, läskigt :s

Svar: Hahaha!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-23 09:14:29

Jag måste ha blivit tantig :D Tycker färgen är rätt så fin, men inget jag kommer att lägga i kundvagnen. Jag blir dock inte ledsen om det följer med som ett av minilacken som jag funderar på att skaffa :D

Svar: Du är inte tantig! Du kanske är modigare än vi andra och vågar ut i gränsmarkerna vad gäller udda färger. De här är ju egentligen mer edgy än grönt idag för grönt har ju "alla".
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 09:16:22

Nej, det här var bara ett fult lack. Jag vet en tant det skulle passa alldeles PERFEKT på dessutom.

Svar: Ja, det finns nog en hel del tanter som kommer älska det här.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela