Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Mermaid Tale

Publicerad 2012-07-21 16:04:46 i Naglar - glitter för layering,

I morse visade jag den manikyr min far utsett till sommarens fulaste och hintade om att jag kunde komma att visa dess raka motsats, pappas favoritmanikyr den här sommaren. Det här är kanske årets snyggaste nagellack enligt min pappa. Orly Mermaid Tale.
Mermaid Tale är ett glitterlack som består av två olika storlekar av glitter, dels små, runda gröna glitter och så större, likaledes runda, glitter i grönt, blått och prismatiskt, tror jag, i en klar bas. Det ser helt fantastiskt ut i flaskan men för att slippa måla sjuttio lager och sedan  gråta när jag skulle ta bort det valde jag att göra en av mina sällsynta planerade layering manikyrer. Jag kommer mig sällan för att använda ett färgat lack under ett annat lack om det inte är som nude-färgade underkläder. Ofta vill jag inte förändra färgen på lacket som jag lägger överst så jag är klart trög när det gäller att tänka ut layeringkombinationer. Här blev det Ivanka som bas för den älskar jag och passade på att ha en halv dag innan jag smäckte på den här glitterbomben. Det blev ett lager Mermaid Tale över Ivanka och ni ser att det blir en mer blå eller tealfärgad ton på manikyren men Mermaid Tales gröna sidor framhävdes. Det hade alltså blivit en lite annan sak om Charla varit bas, då hade manikyren i och med MT blivit något grönare men intrycket ändå mer blått. Ja, ni fattar...
Lacket är lite Lynnderella-aktigt vad gäller formula. Samma teknik av att klicka ut glitterblobban och sedan peta ut den dit där man vill ha den. Inget roligt lack ur den synvinkeln. Basen som sådana här glitter är i brukar ofta vara väldigt tjock för att hålla glittren flytande så det är inte konstigt att de får en kass formula. Torktiden är okej med ett lager så här över en annan manikyr men jag tvivlar på att det varit lika okej med t.ex tre lager av det då dessa tjocka lack tenderar att torka rätt sakta. Jag har tre lager överlack för en slät yta. En tjock manikyr alltså. Min mamma, som också älskade den här looken, ville ha något liknande men lättare och med färre lager så hon bär just nu Nerd Lacquer Webinarmy. Den har faktiskt lite samma känsla även om glittret är mer sparsamt.
Bilderna är tagna i skugga, som ni ser, solbilderna blev verkligen usla. Jag bjuder dock på två filmklipp i helt andra ljusförhållanden. Inne vid fönstret på kvällen. Det är betydligt tydligare att det innehåller prismatiskt glitter på de här bilderna. Titta alltså på de båda klippen för en bättre bild av lacket. Filmerna är feldöpta, de heter Mermaid Tail och lacket heter Mermaid Tale. Kan vara bra att veta om ni vill skaffa ett eget. Det är verkligen vackert och glittrigt och underbart så jag rekommenderar köp, så klart. Berätta gärna om ni tycker pappa hade rätt den här gången också. Är det sommarens vackraste manikyr? ;D

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-21 16:44:07

Var har du köpt den? Kollat runt men inte hittat Flash Glam FX nånstans?? Superfint lack också! :-)

Svar: eBay. Mitt favortställe att hitta lack som inte finns hos TD. ;D
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-21 17:06:16

Tyckte jag inte hittade nån som shippar hit? nåja, får leta mer noggrant!

Svar: Hoppas du hittar någon. Jag hade inga problem men det är några veckor sedan så det kan ju förändras.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-21 17:38:56

Nja, jag är inte övertygad alls om det här lacket.

Svar: Inte det? Jag tycker det var fint men inte sommarens finaste. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-21 17:49:51

Vad fint det glittrar i solen!

Svar: Ja, väldigt fint!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-21 18:15:03

Mycket, mycket vackert! Men sedan så gillar jag ju nästan allt som glittrar också...

Svar: Ja, och den glittrar definitivt en hel del.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-21 19:01:19

Ajdå, kanske får ompröva mitt beslut om att hoppa Flash Glam FX-lacken. Det här såg ju underbart ut ovanpå Ivanka!

Svar: Jag är inte så sugen på dem, utom RIP, men den här var ett måste.
Sminkan

Postat av: Magdalena
Publicerad 2012-07-21 19:58:37

Oj! Det var fint! Jag älskar grönt, blått, glitter så detta passar mej utmärkt. Ska lägga upp det på min wishlist asap. :)

Svar: Ja, den har en del kvaliteter.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-21 20:51:59

Jag säger det igen... men nu med lite mera eftertryck.. din far är en MYCKET klok man :)

Svar: Hahaha, ja, han tycker själv att det är så.
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-07-21 21:32:42

Guuud, måste ha detta!

Svar: Måste du? Ja, det är ju fint.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-21 21:38:35

Åh så Fint!!! Aldrig sett det här lacket förut faktiskt.....

Svar: nej, jag har inte sett det på så många ställen heller.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 22:40:15

Nope, jag håller inte med din pappa här. Det är superfint, men definitivt ingen favorit för mig...

Svar: Jag har den inte hller som favorit. Det glittrar vackert men nej, inget klår en holo.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-22 12:51:05

Wow vad fint!

Svar: Ja, den är väldigt havslik.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-22 18:02:42

Jag är såld:)

Svar: Ja, pappa med. Jag gillar det för det är väldigt fiskfjällslikt på något vis.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-22 18:06:45

Me no like. Kanske hade funkat bättre med något annat än Ivanka under i mina ögon. Kanske.

Svar: Kankse. Jag funderar på att lägga den över svart men då blir det planerad layering som jag har så svårt för att faktiskt få till. Och just nu har jag inget svart.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela