Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Unfor-Greta-bly Blue

Publicerad 2012-07-19 17:44:53 i Naglar i blått,

Tillåt mig presentera ett höstlack. OPI Unfor-Greta-bly Blue från OPI Germany. Årets höstkollektion. Den börjar ju närmas sig affärernas hyllor, den kommer väl i augustis slut, och det är inte långt kvar. Jag har hunnit prova fem av lacken och är oerhört positiv till dem jag testat då jag tycker OPI lyckats bra med formula och färger. Det är inte unika färger, det är det inte, men de är snygga, följsamma att måla med och har fint glow. 
Jag fotade Unfor-Greta-bly Blue efter att ha haft händerna i vatten en del, därav det lilla slitaget. Ledsen för det. Jag hoppas att det ändå framgår hur fint glow det är i färgen. Det är två tunna lager som är lätta att få plats trots den eländiga pro-wide penseln. Ni vet ju att jag avskyr det eländiga verktyget de bistått oss med i och med den penseln. Omöjlig om lacket är det minsta tjockt eller rinnigt men här blev det inte några stora misslyckanden utan lacket hamnar på naglarna och ingen annanstans. Om man gör lite flödiga lager så kommer man säkert undan med ett enda men med min teknik blir det två för att få det helt perfekt. 
Färgen är inte himmelsblå, som ni ser, utan djupt kungsblå. Det är finmalet turkosblått skimmer i det och det är det som ger det fina glowet. Jag trodde att det skulle bli penseldragsmärken och att färgen kanske skulle vara aningens frostig men så är inte fallet. Det är en jättefin yta på lacket, tycker jag.
Det är den första kollektionen på väldigt länge som jag varit riktigt sugen på från OPI och jag har verkligen uppskattat formulan på alla de lack jag testat. De har samtliga täckt med ett till två lager och varit förhållandevis lättapplicerade. Den kritik kollektionen fått på olika nagellacksforum har varit just att färgerna är så vanliga och lite väl "trygga", alltså inget som sticker ut. Vad tycker ni? För mig är inte OPI något jag associerar med trendighet utan mer med "damighet", precis som Essie. Trendighet är mer China Glaze och Zoya för mig. Hur ser ni på de olika stora salongsmärkena? Vad tycker ni om de uppkommande höstkollektionerna? Någon ni är extra sugna på? Jag ville alltså helst ha OPI:s i år men kommer kanske skaffa ett par från Zoya och har köpt fyra hittills av China Glaze. Var ganska kall till den först men jag har omväderat några av nyanserna. Lite lustigt att China Glaze satsar på krämlack och OPI på skimmer i år. Var väl tvärtom förra året... :D
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-19 18:18:03

Oväntat fint. Kanske kan tänka mig det. :)

Svar: Ja, det är finare än t.ex Yoga-ta Get this Blue.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-19 19:22:55

Åh så fint! Är sugen på lite höstack från zoya, inväntar bara lön hehe!

Svar: Jag är sugen på två av Zoya höstlack. Kanske blir fler när jag sett swatcher.
Sminkan

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-07-19 20:57:40

Jättefin!

Svar: Jag tycker också det!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-19 22:48:22

Jag har faktiskt inte associerat Essie och OPI med damiga lack men det ligger lite i det du säger nu när jag tänker efter. Att China Glaze är lite mer trendiga håller jag helt med om! Men både OPI och Essie gör en del trendiga lack också, när man tänker på OPI's samarbete med tex div artister och Essies neonlack.... Måste nog fundera vidare på detta :D
Fin färg annars!

Svar: Ja, de små OPI-kollektionerna kan vara lite mer trendiga, det har du rätt i, men de stora säsongskollektionerna känns mer som konservativa.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-19 22:56:45

Vacker färg och fint skimmer, men jag tror nog att jag snarare hoppar på China Glazes krämtg i höst. Fast iofs, några av de röda skimrena kanske får slinka med:)

Svar: Kräm? Mer kräm? Vem är du och vad har du gjort med min Emma?
Sminkan

Postat av: Blowfish
Publicerad 2012-07-20 05:54:37

Väldigt fint! Var beställer du OPI och Zoya till ett rimligt pris? Eller köper du från svenska återförsäljare?

Svar: OPI beställer jag från TD och Zoya numer från eBay. Både 8ty8 och TD har OPI. ;D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 08:54:45

Det var tre lack som skrek till mig ur den här kollektionen, men jag tror det kommer bli fler än så som jag skaffar. I helhet så ser den väldigt stabil ut tycker jag, men inte nog unik eller spännande för att locka mig så mycket. Fast det är ju verkligen typiskt OPI att köra med färger som är safe på det här viset.
Tycker inte att det är något fel alls, för det funkar ju när det är så här vackra lack som de kommer fram med!

Svar: Ja, om man gör samma färg bättre än någon annan är det väl superbra att man gör den och de här lacken har verkligen varit fantastiska. Är det de båda vampiga vinröda du är sugen på? Och Nein Nein Nein, Ok, fine? Jag skulle gissa på dem alla fall. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-20 09:09:35

Det var riktigt fint!

Svar: Det är vackert!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 13:42:45

You hit the head on the nail med din gissning! Haha, du känner min smak (mig?) så jävla bra! Du är bäst. :D

Deutche You Want Me Baby och just den här blå är också väldigt intressanta!

Svar: Jag skulle nog säga att du har plockat russinen i så fall. Jag gillade verkligen Deutche men mina bilder blev så usla så jag ska ta om dem. Den var verkligen snygg!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela