Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Number One Nemesis och en accentnagel

Publicerad 2012-07-09 19:46:21 i Naglar i svart, grått, silver,

Inte bra bilder, inte en manikyr som gick hem i stugorna. Nej, det här blev ingen succé. Det är Number One Nemesis från OPI:s Spiderman-samarbete och jag har sett fantastiskt fina bilder av den hos bland annat Alizarine. På henne är sådana här färger snygga, det vet jag, jag har sett henne i något liknande IRL. På mig brukar den här typen av färger vara snygga. Jag älskar stålgrått och tenngrått och blygrått och kolgrått. Jag vet inte varför den här inte blev bra på mig. Det är nog finishen kanske?
Mina bilder av lacket ensamt är från morgonen. Det är en sorts mellangråmetallisk färg med guldskimmer. Jag tänker mig att den borde matcha Siris päls rätt bra men jag fick aldrig tillfälle att ta en bild eller ens göra en vettig jämförelse för Siri skulle promt ut och patrullera hagens gräns för att jaga de näbbmöss som smiter genom nätet ibland. Det kändes inte heller viktigt nog för mig för att behålla lacket på längre än nödvändigt. Jag kan dock avslöja att det är tre lager. Det torkade segt som snor och jag fick hack i pekfingret säkert två timmar efter att jag lackat och använt Seche Vite. Bu! 
Så, jag stod alltså med en halvtrist manikyr och skulle iväg till optikern (erbjudande på tre par glasögon för 1990 kronor!) och då tänkte jag liva upp det hela lite. med en accentnagel med ett lack från Sally Hansen. Jag har fått det som ett extra i en swap och jag hade nog inte köpt det själv men det ser spännande ut i flaskan. 
Glitter i svart, blått, aqua och så en massa prismatiska också. Jag lade ett lager på ringfingernaglarna. Jag kan inte säga att jag gillar det. Det känns alltid lite jobbigt när inte alla naglar är lika och ska jag ha accenter föredrar jag typ ett glitterstreck och en strassten eller något annat "mindre" än en hel nagel i avvikande färg. På plussidan är att ni fått eftermiddagsbilder tagna inomhus av Number One Nemesis så man kan se färgen på ett lite annat sätt än morgonbilderna tagna ute som jag visar ovan. 
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-09 20:42:01

Men altså jag gillade eftermiddagsmanikyren när det blev kallare och stålgrått intryck. För att vara så stora glitter var det himla fint och passande till! Bra val.

Svar: Jag var säkert bara på fel humör, det borde ha passat mig men det lyfte liksom inte. Lustigt nog fick jag kommentarer om att lacket inte var så roligt, typ att det liknade borstat stål på industribänkar. Gjorde mig inte mer förtjust i det. :D
Sminkan

Postat av: cc
Publicerad 2012-07-09 21:38:54

Jag gillar OPI lacket...föll för det när jag såg det i butiken...men vägrar köpa OPI i Sverige pga priset haha. Väntar tills jag är i US igen

Svar: Nej, det är i dyraste laget...
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-07-09 21:49:42

tycker finishen ser grym ut:)
fint!

Svar: Den är inte helt slät ens med överlack.
Sminkan

Postat av: nailartgallery
Publicerad 2012-07-09 21:55:21

riktigt snyggt!

Svar: mja... håller inte helt med.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-09 22:17:28

Åh den ser otroligt fin ut! Är sugen på flera av lacken från denna kollektion, funderar på att slå till på mini setet.

Svar: Jag köpte minisetet men är inte så imponerad.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-10 06:58:23

Jag tycker det blev fint, gillar accenten...

Svar: Ja, det är bra. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-10 10:29:13

Jag gillar det! Nyansen på lacket är väldigt fin.

Svar: Ja, det är en fin färg. Det är underligt att jag inte gillade det. Nu känns det som att jag nog gillar det alla fall...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-10 10:34:10

Jag tycker det ser fint ut på dig!

Svar: Det ser inte så dumt ut kanske... Jag vet inte... Nu när jag inte har det längre så minns jag det som ganska snyggt. Skumt.
Sminkan

Postat av: feline
Publicerad 2012-07-10 11:39:08

Ändå att jag tycker det ser finare ut på dina bilder än det gjorde på mig?! Alltså, vad ÄR det med det här lacket? Om vi bar det samtidigt och satt vid samma bord skulle vi säkert snegla avundsjukt på varandras naglar. Något konstigt är det. Men jag tror faktiskt att det gör sig mycket bättre på dina långa naglar än det gör på mina för tillfället lite kortare.

Svar: Det är ett lite underligt lack, ena sekunden jättesnyggt och i nästa rätt trist. Jag tror rätt ljus är det viktigaste. Molnigt och regn var uppenbarligen helt fel.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela