Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI My Boyfriend Scales Walls

Publicerad 2012-07-23 21:44:52 i Naglar i vitt, nude, beige,

Ännu ett lack jag helt kan skylla på Nailtastic-Anne. Det här är inte en neon men det är hennes notd med det som fick mig att sukta efter det och sedermera köpa det. Hon är dyr att läsa, men värd varje öre jag lagt på lack efter hennes frestande inlägg. ;D
OPI My Boyfriend Scales Walls kommer, så klart, från deras Spiderman-kollektion. Det är en gråtonad vit. Två lager har jag på mina bilder, det hade behövts tre för absolut jämnhet. Jag tyckte dock att det här fungerade så jag lämnade det vid två. Det fungerade rätt bra att lacka med och jag har inte några direkta klagomål på det.
Jag gillar vita lack som är aningens brutna i någon nyans, rosa eller lila eller grått. Det ger en mjukare känsla och blir vackrare tycker jag. Sen har jag rätt sällan helvita naglar. Inte så att jag tycker det är fult, absolut inte, det kan se väldigt fräscht ut. Det kan också lätt bli kritigt och se ut som man vore en tonårsbrud avskavt vitt nagellack och det sitter liksom fast en sådan bild i mitt huvud när jag bär vitt. Ser jag vita naglar är det på tonåringar och dessvärre är det dessutom ofta avskavt. Nu, när jag bar det här, kände jag mig ändå välvårdad och tyckte det var rätt fräscht och somrigt. Sen skriker liksom vitt ändå åt mig att lägga något annat över. Neon kanske, eller ett skirt Depend holo? Jag njuter liksom inte av vitt utan har hela tiden funderingar på vad jag ska göra med det i steg två. Förstår ni hur jag menar?

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 22:38:52

Visst är det lite udda med helt vita naglar så här, men jag tror det handlar extremt mycket om vana. Åtminstone för min del. Plus associationerna till mellanstadietiden då folk målade naglarna med tippex i brist på nagellack.. Tur att det här är så grymt mycket snyggare än tippex. Tycker det känns fräscht som bara vita, krispiga manikyrer.

Svar: det är absolut en vanegrej och visst kan det kännas väldigt snyggt. Jag tyckte det här var snyggt ända tills jag målade Dependholo över det.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 22:39:41

"... som bara den med vita, krispiga manikyrer" skulle det vara. Snacka om att jag är distraherad!

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-24 01:22:44

Förstår precis resonemanget, känns "fjortis" med vitt..Tycker nog egentligen att det känns fräscht med vitt, händerna ser jättebruna ut osv, men samtidigt finns steg nr 2 så nära... underkläder till en neon eller fin gul? Kanske rent av en zebra nail art? Vitt känns som ett vitt papper, blankt canvas redo att fyllas. :)

Svar: Ja, det är svårt att låta bli att göra något mer...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-24 01:31:15

Tycker om Gelics kommentar här ovan! För visst är det så det kan kännas med vita naglar. Som att man har ett tomt ark att fylla med vad man vill. :-)

Svar: Ja, det är svårt att bara njuta av det man har.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-07-24 05:32:14

Har otroligt svårt för vitt. Det känns både lite fjortis och lite tantvarning, men det kan ju vara otroligt snyggt också som här på dig. Men jag skulle aldrig kunna bära upp det, dels skulle jag vara väldigt obekväm i det och dels tror jag att mina fingrar skulle se väldigt smutsiga ut emot det krispigt vita :)

Svar: det är inte ofta jag själv bär vitt och lite av samma anledningar som du nämner.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-24 15:22:30

Det handlar nog absolut om vana men också om trender. När folk började visa naglar kände jag ehum, jaha, men nu har jag börjat tycka att det är snyggt. Sitter ju här med vita naglar själv, men är verkligen inte nöjd med underwear så om jag inte lyckas få den bättre när vi tunnar får det bli ett köp av ett annat vitt lack...

Svar: Ja, trender gör verkligen mycket för hur man uppfattar saker. Man vänjer sig vid en del som man först inte gillat. Hoppas vi kan rädda Underwear även om jag personligen inte är ett fan av RBL.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-25 03:30:43

Jag får associationer till när man målade naglarna med tippex i skolag. Det går aldrig ur, så jag klarar liksom inte riktigt av kritvita krämlack.

Svar: Nej, jag gillar inte heller kritvitt. Den här är lite gråtonad så den funkar bättre.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-25 18:58:22

Tjusigt, tjusigt!

Svar: Den är fin för att vara vit. Jag gillar den.
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-07-26 11:00:21

Ser fint ut. Har faktiskt aldrig testat vitt. Kanske måste göra det. Har ett litet vitt från H&M i nån låda ;)

Svar: Ja, vitt kan vara roligt ibland. Dramatiskt på något sätt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela