Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Deep Space

Publicerad 2012-08-04 18:51:01 i Naglar, vampy,

Så fler än jag längtar efter höstlacken har jag förstått. De vampiga, murriga färgerna. Jag har ju precis fått min fix med de två vackra vamparna i OPI Germany kollektionen men jag kan ju passa på att visa lite andra vackra vampar. Det här är NYX Deep Space. Ni ser av bildstorleken att det är bilder räddade efter det stora utkasthaveriet som skedde i början av sommaren. Jag minns alltså inte antalet lager. Jag har burit det förr, men jag länkar inte ens om inlägget skulle ligga kvar för det var pinsamt dåliga bilder och jag har precis läst ett inlägg hos Alizarine som fått mig att inse att jag nog borde censurera vad jag öser över er mer. Alla fall om jag gjorde det här bara för er skull. Ni vet ju att jag vill ha ett arkiv med bilder på de lack jag äger så jag snabbt och enkelt kan inspirera mig själv att plocka fram vissa lack som annars kanske skulle bli glömda och komma ihåg sånt som hur många lager och vilken torktid. Nu föll ju just den biten här men eftersom lacket blivit buret flera gånger av både mig och mamma så är det nog tre lager och bra egenskaper. Standardlack alltså. 
Färgen är dock inte standard. Det är djup lila eller mörkt brun med guldflecks. En brunlila. Eller ibland ser jag den som brun bara, men ibland lila. Den är spännande. Den är vacker. NYX gör en hel del väldigt tjusiga vampies så kolla upp dem när ni ändå är i farten och beställer. Det är ju billiga lack så man kan chansa lite om man inte vet om man kommer älska det eller inte. Jag har inte ångrat ett enda av mina NYX-lack faktiskt. 
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-04 19:39:33

Ahhhh.. hjälp. Fint! (ser du att jag blundar nu)

Svar: Nej, jag ser inte det. Visa igen! :D
Hörru, vad hände med ditt bloggande hos Cactus? Jag saknar dig...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-04 20:13:55

Lacket ser väldigt vackert ut!

Svar: Visst gör det!
Sminkan

Postat av: Dess - Drömteori
Publicerad 2012-08-04 21:06:44

Ser väldigt mycket ut som CG Midtown Magic som jag bloggade om nyss. Ja, vampiga färger lockar mer och mer nu :)

Svar: Där ser man. Jag köpte aldrig Midtown Magic och då var det väl lika bra. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-04 22:24:38

Snyggt!

Svar: Ja, det är ju det!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-04 22:37:32

Väldigt vacker!

Jag känner mig rätt så mätt på sommarlack och är mer än redo för hösten! Sen i januari kommer jag vara trött på höst- och vinterlack och längta efter pasteller.Samma visa varje år. :-)

Svar: Ja, du har rätt, det är nog lite så för mig med. Fast jag har nog några sommarlack till i mig innan jag vill helt försjunka i de murrigare färgerna.
Sminkan

Postat av: feline
Publicerad 2012-08-04 22:51:25

Äh, skärpning, du vet att jag älskar din blogg! Tyvärr är kraven på en själv ofta totalt orealistiska jämfört med krav på omgivningen, men jag förstår nu att det går att tolka annorlunda om man vill. Min post är snarare ett utslag av mitt eget usla självförtroende och förlamanda prestationsångest, än en spottloska i ansiktet på någon annan.

Svar: Jag tog det inte som en spottloska i ansiktet men helt klart triggade du mitt dåliga självförtroende. Så allvarligt var det väl i och för sig inte. Jag kan fundera ibland på hur värdefullt mitt bidrag är till bloggvärlden men det var länge sedan jag ville lösenordsskydda bloggen och stänga den från läsare.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 16:53:02

Jag tycker inte att det var dåliga bilder! Inte alls! Inte dina bästa heller förstås, men de är fortfarande mil ifrån att vara dåliga. Oroa dig inte för sådant, kära Sminka! Lacket är för övrigt väldigt fint, och åker genast upp på önskelistan. Och för övrigt har jag gjort två köp av NYX lack som jag ångrat. Det ena står här på mitt bord och hånar mig as I type, och det andra gav jag bort för kanske två år sedan.

Svar: Jag har inte ångrat men kanske inte alltid älskat. Jag älskade inte Boho till exempel, men den gör inte ont där den står heller.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-10 15:48:04

Inte ska du ha dåligt självförtroende, du har ju en jättefin blogg! En av mina absoluta favoriter! Och jag förstår helt och full att du vill ha bloggen som arkiv, jag använder min på samma sätt. Det var därför jag började blogga.
Väldigt snyggt lack, förresten!

Svar: Tack! Jag vet inte hur dåligt självförtroende jag fick, mer att jag ser mina egna tillkortakommanden. Det gör man ju alltid och man strävar ju så klart efter att ge den bästa möjliga representationen av lacken, men det finns alltid småsaker man kan göra så mycket bättre.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela