Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Warrior Ethos

Publicerad 2012-07-25 06:41:29 i Naglar i rött,

Det var ovanligt tyst på bloggen igår och blir säkert det idag med. Jag ska åka och häsa på Emma idag, det är därför jag är uppe så här äckligt tidigt trots att det är semester. Usch... Jag ska åka hemifrån halv åtta för att hinna till tåget och vid lunch är jag framme. För att ni ska ha något att titta på under min och Emmas frånvaro från bloggen så kommer här ett inlägg med vad som kanske är min favoritmanikyr nu i sommar. Det står mellan denna och Jade Vermelho Surreal och det är nog dött lopp...
Nerd Lacquer är mitt favoritmärke bland indiesarna och jag är djupt olycklig att Amanda verkar ha försvunnit. Hon gjorde, i mitt tycke, de absolut snyggaste och bästa hemmamixade nagellacken och jag önskar jag hade haft råd att köpa alla när hon fortfarande fanns tillgänglig. Den här köpte jag dock, men jag fick fel lack i min leverans. Jag fick Data Squirrel istället. Precis i den vevan försvann hon så mina mail har aldrig besvarats och jag fick aldrig någon flaska med Warrior Ethos. 
Jag var väldigt ledsen över att inte kunna få denna skönhet, dels för att den är sagolikt vacker, dels för att jag är en Star Trek-nörd med ett hjärta som klappar lite extra hårt för Worf faktiskt. Att inte få "hans" nagellack kändes alltså lite bittert och jag klagade min nöd på ett forum. Världen är full av generösa och godhjärtade människor och en tjej erbjöd mig en decant av sin WE. Vilken lycka! Jag är dock snål på mina droppar och den är här lagd över en manikyr med ChG Adventure Red-y så det inte ska gå åt så mycket av WE.
Warrior Ethos är en röd jelly med små glitter i rött och blått och svart och silver, lite större glitter i svart och rött och slutligen stora hexagoner i rött. Det får ett fantastiskt djup och ser så levande och glossigt och härligt ut. Jag älskar det! Jag gav mig ut på eBay-jakt när jag bar det här lacket för jag kände att 5ml inte är nog, men det är löjliga priser nu på Nerd Lacquer och en flaska Warrior Ethos skulle kosta 100 dollar. Det skulle kännas helt galet att betala så mycket för ett lack faktiskt. Däremot funderade jag på om jag skulle sälja ett par av mina egna Nerds och finansiera uppkommande holokollektioner från både Color Club och China Glaze. Om jag fattar rätt så kommer Color Clubs holografiska kollektion redan i sommar men China Glaze förväntas släppa en ny holografisk kollektion som ska vara av samma typ som gamla OMG! sommaren 2013. Hologlam ska den tydligen heta. Jag tror inte jag kommer göra slag i saken och sälja mina Nerdar, det var ett skämt, men jag ser fram emot att få införskaffa ännu mer hololack och det får vara en tröst när man nu inte kan köpa mer Nerd Lacquers. 
Jag gör inte bara holofilmer. Ibland kommer det filmklipp även på andra sorters lack. Här kommer en film med Warrior Ethos:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-25 07:17:13

Otroligt vackert! Jag ångrar att jag inte köpte några Nerd Lacquer medan de fanns, men när jag väl fick upp ögonen för märket hade hon affären på "vacation".

Svar: Ja, och hon är ju så mystiskt och spårlöst försvunnen... Det hela är väldigt underligt.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-25 07:37:12

Jag är också väldigt ledsen att jag missade Nerd Lacquer. Hade velat haft Cyanide friction (tror jag det hette) och de med Monty Python namn. Hoppas att hon dyker upp igen i framtiden. Detta var mycket snyggt förresten! Gillar det svarta!

Svar: Ja, hon hade så många lack man ville äga. Jag hoppas också att hon kommer igen en dag.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-25 08:26:01

Mycket vackert!

Och vilka härliga holonyheter!

Svar: Ja, det är goda nyheter! Tänk, om ett år kan vi simma i holo! Emma säger att hon ska måla om sovrummet i holo. :D
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-25 08:30:18

Ser ut som jordgubb- eller hallonsylt :)

Svar: Kanske det. Det är ett så otroligt fint djup i det som inte vill låta sig fångas.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-25 09:04:29

Väldigt vackert!

Svar: Ja, det är verkligen det.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-07-25 09:06:41

Jättesnyggt! Men jag tycker nog att 100 dollar är liiiite väl dyrt för en flaska.

Svar: Ja, det är alldeles för dyrt. De kostade väl 9 eller 10 dollar när man köpte dem och det är mer rimligt.
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-07-25 09:16:25

Warrior ethos ville jag också ha, det är jättefint! Himla synd hon försvann.. :( Jag ångrar mig också att jag inte köpte fler. Men det som jag ångrar mig - är att jag inte köpte de lynderella lacken som säljs på ebay för 600 $!!! Haha. Det var många som var uppe i den summan igårkväll och det är ju bara sjukt..

Svar: Ja, jag har funderat på att sälja mina Lynns. Jag skulle bli rik! Men jag måste säga att Nerdarna är bättre som lack betraktat så för egen del hade jag hellre haft fler av dem och färre av Lynns för jag kommer nog aldrig göra slag i saken och sälja några.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-25 09:34:06

Åh vad fint! Ser ut som Bodyshops körsbärs-bodyscrub!

Svar: Jaså? Det låter som en vacker scrub.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-25 09:42:12

Väldigt vackert! Tråkigt att hon försvann då jag också tycker att det är ett av dom Indiemärken som faktiskt är intressant.

Svar: Ja, hon var klart mest spännande och av dem jag testat kvalitetsmässigt bäst.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-25 11:17:32

Så tjusigt! Röda lack har jag i vanliga fall svårt med, men detta...wow så snyggt!

Svar: Ja, det är ett fantastiskt lack. Så fint djup!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-25 12:59:09

Det var verkligen ett snyggt lack! Det är bittert att jag också missade Nerdlacken när de fanns. Som Monty Pythonnörd skulle jag ha älskat att äga ett lack som heter Crunchy Frog!

Svar: Ja, jag vet. det var så många man ville ha... Ack...
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-07-26 11:11:44

Åh, fresterska där! Visa underbara lack som inte säljs längre! ;D

Svar: Ja, det känns oerhört trist...
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-26 18:00:38

Underbar! Vilken tur att du i alla fall fick tag i en liten flaska...

Svar: None
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-26 19:28:27

Jag förstår varför du gillar det men jag inte svag för såna här glitter så jag känner inget sug. Vilket jag är tacksam för med tanke på hur galet dyrt det har blivit...

Svar: Tur för dig att du inte fallit. Tur för mig att jag hann köpa några och fick den här som decant. Vi har tur båda två!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 22:47:26

Jättehärligt lack! Det ser inte bara snyggt ut, utan även gott. GOTT.

Svar: Ja, jag vill ha en hel flaska men jag är glad för min decant. Typiskt att jag skulle få fel när jag beställde det här.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela