Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Några jämförelser på holostickorna (grönt)

Publicerad 2012-08-01 22:05:47 i Nagellack - jämförelser,

Grönt är ju en liten regnbåge i sig med lack som är väldigt nära både gult, brunt, blått och grått. Jag lyckas aldrig något vidare med mina gröna jämförelser på stickorna, tyvärr. De röda och de gröna är klart svårast att bemästra. Här kommer alla fall tre jämförelser, lite slumpmässigt valda, som jag hoppas kan ge någon klarhet till någon holoälskare där ute i världen.
Blågröna holografiska lack finns det massor av. Verkligen massor. Den här jämförelsen är av fyra relativt aktuella lack, Hits Hera, Jade Energy, Depend Ocean Green och Layla Emerald Divine. GBDA står för Grow Back Down Again och är ett av de holografiska lacken från vår svenska indie-drottning Sannas märke Brite Bird. Den är inte tillgänglig för köp just nu tyvärr. Hits och Jade finns att köpa från Llarowe och Depend i svenska butiker. Layla köps enklast från deras italienska webshop. Som ni ser är Hits Hera djupast påfågelblå om än ganska snarlik Jadelacket i basfärg. Jade Energy har dock mindre grad på de holografiska partiklarna och är så gott som linjär men inte riktigt där, medan Hitslacket är scattered. Så gott som linjär är också Depend Ocean Green, den har finare partikelstorlek än Hitslacket, ungefär samma som Jade faktiskt. Den är också mer skir och har på fyra lager inte samma täckningsgrad som Jade Energy får med två lager.Layla Emerald Divine är linjär och klart mer grön i basfärgen. Den är närmare Nubar Reclaim i färgen även om de absolut inte är dupes då Reclaim är mer linjär och mer varm i tonen. 
Blekgrönt då. Ska vi titta lite närmare på det med. Nfu Oh 66 och Koh Metallic Green är oerhört lika. Jag kan i praktiken inte skilja dem åt även om jag tror att Nfu Oh är aningens mer holografisk. Det är dock rätt hugget som stucket vilken man väljer. Koh har betydligt snyggare flaska, enligt mig, och finns att köpa i deras webshop. Layla Jade Groove är mer blåtonad, jag kallar nyansen för sjöskum, och är mest holografisk av dessa tre som ju samtliga är linjära. China Glaze He's Going in Circles är scattered och har samma sjöskumsfärg som Jade Groove. Depend Laurel Green är varmare grön men med mycket grått i. Som ni ser är den scattered men har finare partikelstorlek än HGIC och får mer sammanhållen regnbåge. 
Av de mer gultonade nyanserna då? Det här är en samling lack som gränsar klart mot gult eller brons. 
Ludurana Superior är kanske mer gul än grön. Den är alla fall en favorit och oerhört nära att vara linjär. Layla Gold Idol är linjär och har mer grönton än Superior. Den är magiskt vacker! Rivka Vanessa och Up Colors Ouro Boreal har samma basfärg och skillnaden på dem är minimal. Up Colors är något mer holografisk men har sämre pensel. Annars är det samma sak i flaskan. A England Princess Sabra, min favorit från A England faktiskt. Så bronsig att den nästan är brun men med en smutsig, grön ton. Gyttja. Scattered, precis som Vanessa och Ouro Boreal. Faktiskt scattered i så hög grad att det är svårt att urskilja en regnbåge men skimret finns där och det bildas ändå en svag regnbåge i det. Helt klart en unik färg. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-01 23:55:05

SÅ. VACKRA. Ren kärlek, lite extra till de blågröna.

Svar: Ja, det är väldigt fina lack. Grönt är så underbart fint!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-08-02 06:24:40

Åh, Gud vad vackra alla ärrrr! Jag vill se alla orangea holo du kan tänkas ha, om du har fler än HITS Demeter. Orange är ju som sagt min favoritfärg och det finns så få orangea hololack!

Svar: Jag ska ordna det. Kan ta någon dag, men det kommer.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-03 12:53:06

Jag behöver nog några av dessa lack också inser jag.. =) Av dessa har jag bara Ocean Green och He's Going In Circles.

Svar: Ja, listan på nödvändiga hololack blir långre och längre och längre. SÅ många fina !
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 13:07:54

Fan, Superior är verkligen hur jävla läcker som helst. Jag måste bära den snart igen känner jag även om jag vill snåla med det!

Svar: men varför gav du mig din backup? vill du ha tillbaka den?
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 14:18:15

Nej, det är klart du ska behålla den! Jag kanske faktiskt VILL snåla lite på Superior? Har du tänkt på det då, vavava?

Svar: nej, det hade jag inte tänkt på. verkar ologiskt. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela