Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Good to be Green

Publicerad 2012-07-30 09:27:53 i Naglar i grönt,

God morgon mina kära vänner! En ny vecka har börjat, min sista vecka på landet som det ser ut, och snart är jag alltså tillbaka i min lägenhet. Jag planerar att åka på torsdag så jag har några dagar kvar här att njuta av. Jag har några gamla manikyrer att visa er också, från före salladshackandet som kortade ner mina naglar. Det här är en av sommarens nyheter från Misa, Good to be Green. Det är väl ett bra namn för visst är det bra att vara grön i många fall. 
Good to be Green är ett krämlack. Det är en salladsbladsgrön, skulle jag vilja påstå, med gula undertoner. Inte isbergssallad alltså utan plocksallad. Eller kruksallad om ni så vill. Formulan är tjock vilket leder till att jag får bubblor på en nagel. Det här är ändå bara ett lager av lacket så då förstår ni hur tjockt det är. Det ska tunnas till nästa gång jag använder det för det här är inte min kopp te vad gäller lacktjocklek. Många av er skulle nog uppskatta tjockleken dock, så att jag inte gör det ska inte tas som att det är dåligt. För de flesta är det ju något positivt att få ett lack som täcker med ett lager. Kanske är det här ett av de där lacken som "glider på som smör"? Jag ogillar smör både på mina smörgåsar och naglarna.
Färgen är fin, eller vad säger ni? En mjuk, fin och lite dämpad nyans som ändå är lite tuff och syns. En bra balans och en skön ny take på den ständiga mintgröna som vi fått i parti och minut från alla lackmärken de senaste åren. Det här är mer pistage. Fortfarande pastelligt men som sagt, inte i den mintiga fållan. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-30 11:10:22

Åh, har inte känt något sug efter denna förrän nu! Den ser riktigt fin ut och skulle nog faktiskt fylla ett hål i min gröna samling.

Svar: Ja, den är inte så tokig. Jag är riktigt nöjd med mitt köp för varma pastellgröna är vi inte så bortskämda med, även om jag har några.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-30 12:33:53

Jag tycker det var rätt fint och originellt. Verkligen salladsgrönt... Ja du, du och din restore. Du får smacka i lite så blir det nog bra ska du se:)

Svar: Ja, restore är min vän! Hur är det med Underwear då? Är den inte trevligare nu så säg? ;D
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-30 12:41:09

Vad fin den var. Älskar grönt och speciellt sådana som det finns gult i. Att den är tjock och täcker på ett lager låter bra för min del,till nail art är det skönt att slippa kladda på med många lager för man väntar redan nog mycket ändå på torkningar av lager. :)

Svar: Ja, jag kan tänka mig att den är bra för nail art. Borde gå bra att stämpla med också.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-30 12:53:24

Ja, nästan pistagegrönt! Jag gillar. Fast det ser tjockt ut.. Jag ska nog klämma med det här i ett paket när jag gör min nästa beställning av Misa-lack. Tyvärr tycker jag att de har varit föga intressanta de senaste kollektionerna.

Svar: Ja, Misa har tappat i både kvalitet och känsla. De hade roligare kollektioner förr...
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-30 14:36:26

Ååh! Som nybliven grönälskare så gillar jag det :-)

Svar: Ja, det är en trevlig nyans av grönt.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-30 21:38:01

Kruksalladsgrön var en bra beskrivning på det här lacket :D Jättefint lack och formulan lät underbar om det glider på som smör :D Gillar smör både på smörgåsarna och i form av nagellacksformula :D

Svar: Haha, ja, kruksallad är det definitivt. Jag tror du kommer tycka den är i tjockaste laget att måla med, men vem vet. Den är fin alla fall och du kommer göra många tjusiga manikyrer med den.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-05 13:29:31

Det här är jag sugen på att införskaffa. Kul grön färg och salladsbladsgrön är ju en perfekt beskrivning :) Nyplockade salladsblad blev jag dessutom sugen på nu. Synd att jag inte har några :(

Svar: Ja, var beredd på den tjocka formulan bara.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela