Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Min dag med Emma

Publicerad 2012-07-27 12:23:04 i Allmänt,

Jag har ju redan berättat lite kort om allt vi gjorde igår, jag och Emma, men jag kan ju visa lite också. Här ovan ser ni världens finaste häst, Noblezze, som äter gräs medan matte Emma jagar bort bromsar och klappar. Noblezze är en väldigt trevlig häst även fast hon drog upp kjolen på mig när jag skulle klappa henne. Det var väldigt roligt att följa med Emma ut till stallet. Innan vi åkte dit hade vi dock dels shoppat i centrum där jag inhandlade mängder med nya nagellack. Vilka då, undrar ni kankse. Jo, dessa:
Små, helt onödiga lack från L'Oreal som jag inte kunde motstå. Förmodligen inget unikt men vad sjutton... Jag tog tre. 
Och så var vi på Gina Tricot och köpte de här till mig. Glittriga små skönheter. De hade erbjudandet att köpa 3 lack för 99 kronor men jag tog fyra. Snygga i flaskan alla fall.
Ja, jag vet, jag är inte så entusiastisk för magentlack men den här har ju alla fall snygg basfärg... 
Förutom detta så blev det annan rolig shopping, bland annat det här:
 
Medevi Brunns Intensivstift, nagelolja och ringblommesalva. Jag fick ett intensivstift av Emma för några år sedan och det är jättebra till både nariga läppar, såriga nagelband och torra armbågar. Nageloljan kan ju vara rolig att prova och så är jag ju väldigt förtjust i ringblommesalva men inte hittat någon riktigt bra sedan vi slutade göra vår egen men den här ska bli spännande att prova den här.
 
Det var nog allt jag köpte, förutom lite remover och en god lunch. Hela dagen var väldigt trevlig om än alldeles för varm för min smak. Nu sitter jag här och beundrar mina naglar målade i ett lack jag fått av Emma i present. Det ska ni få se senare. :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-27 13:01:57

Vilken fin dag ni har haft ihop :)

Svar: Ja, det var verkligen trevligt att ha en hel dag tillsammans.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-27 16:15:05

Vilken mysig dag! Noblezze är verkligen fin!

Svar: Noblezze är en skönhet!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 15:21:03

Älskade vackra Nobban, hon är verkligen en skönhet! Jag fnittrar fortfarande åt att hon drog upp din kjol och är övertygad om att det var ett misstag, hon har knappt sett en kjol, visste nog inte hur hon skulle bära sig åt. Jätteroligt att ha dig här och jättekul att få hälsa på dig på landet också, tycker att det blev riktigt lyckat!

Svar: Ja, det är alltid lyckat att träffa dig. Du är ju min bästa bloggkompis! ♥Nobban är ljuvlig!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 22:51:53

Det låter som att ni hade en härlig dag ihop! Och Noblezze är verkligen skitfin!

Svar: Noblezze är jättefin. Det var dagens höjdpunkt att få stå och klappa och borsta på henne i hagen.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela