Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Photo Flash

Publicerad 2012-07-08 16:18:00 i Naglar i rosa, Naglar i rött,

Rött eller rosa, det är frågan... jag har en tendens att klumpa ihop rosa med fuchsia och cerise och magenta också och det här lacket är precis på gränsen. Jag tror dock jag sätter det i kategorin rött. Nej, rosa... Argh! Nej, det ser rött ut för mitt öga så nu får det bli rött. Jag tror det fick vara i rosa kategorin förra gången. Låt mig kolla. Jodå, då var det rosa enligt mig. Då var det också vinter så det kanske var ett kallare ljus. Idag har jag uppfattat det som rött hela tiden. Jag har ett lager mer av det också den här gången, tre lager istället för två, vilket ger en djupare färg. 
Som ni ser är det en röd med mycket magentaton. Det är mängder med glassflecks eller microglitter, jag är värdelös på den här typen av finesser i lack men jag kan se olika små glittriga partiklar nedsänkta i jellyn, för basen är jelly, och det är både rött och rosa glitter i den. Tror jag. Eller så är jellybasen röd och glittret rosa? Jag kan inte säga hur det förhåller sig men lacket är oerhört tjusigt i alla fall och jag rekomenderar ett inköp av det
Jag beställde mitt från Cherry Culture tillsammans med de andra tre som ingick i samma kollektion och alla är enastående vackra och jag tycker man ska ha dem om man gillar den här typen av lack. Jag gillar dem ofantligt mycket faktiskt. De är dessutom bra att måla med, har bra torktid och egenskaper och mest av allt, de är så glittriga! Så mumsigt glittriga! Jag gillar verkligen finishen med dess djup och så gnister, gnister, gnister!
Det glittrar i alla ljus men förändras, som ni ser, något beroende på ljusets förändring under dagen och vinkeln man håller fingrarna i. Bilderna är tagna i fönstret en dag med regnskurar. Det var alltså molnigt eller solglimtar och det är bilder från förmiddag och eftermiddag. Mer rosa ibland, mer rött ibland, kallare ibland i tonen, och ibland varmare i tonen. Det är alltid vackert. Jag vet att jag har liknande lack från både China Glaze och OPI men den här är min favorit. Så är det bara. 
Vad tycker ni, rött eller rosa? Och har ni några favoritlack av den här typen?
Vi avslutar med en bukett jag plockat i trädgården. Bourbonrosen Great Western och Balsgårdsrosen Irma. Väldoftande skönhet.
 
 
 

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela