Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite holokomparationer (silver)

Publicerad 2012-07-31 07:29:01 i Nagellack - jämförelser,

Jag har ju en massa holografiska lack swatchade på stickor och jag anvädner mina stickor rätt ofta för att själv göra jämförelser och så. Jag är på ett sätt negativ till jämförelser på stickor för de är sällan lika bra som de man gör på naglarna, i min mening, men jag har bestämt mig för att ändå ibland försöka visa lite holo på det här sättet för att använda mina stickor mera. Jag är inte bra på att fota stickorna, jag ska försöka träna på det med, men vi får se det lite som ett projekt och vara förlåtande. Vi börjar med lite silverholo.
Japp, det finns många, många att väjla på. Jag har dock plockat ut några som jag tyckte var spännande. Är det andra ni är nyfikna på så skriv en kommentar så kanske jag lyckas få ihop något.
Vi börjar med att titta på MUS Greta batch 101 och ChG OMG. Två linjära holografiska lack där OMG har en ännu finare partikelstorlek än MUS Greta. Finare som i mindre alltså. OMG har en tydlig holoflamma med avgränsade färgfält men det har även Greta. Kan ju vara spännade att se hur skillnaden i partikelstorlek förändrar "känslan" i den holografiska effekten. Den blir mer "slät" i OMG.
Båda lacken är ju rasande tjusiga! Båda alltså linjära silver holo men så olika ändå! Låt oss bredda vår undersökning något.
OMG är kvar, Greta batch 101 också men nu tillför vi Greta i batch 701 och Sally Hansen Magical Crystal Ball. Som ni ser är det stor skillnad på Greta 101 och Greta 701. Låt oss titta närmare på dem:
Greta från batch 701 är definitivt mer holografisk än den från batch 101.
Här är också en jämförelse mellan MUS Greta från batch 701 med några andra stjärnor på holohimlen, Layla Mercury Twilight, Jessica Disco Diva och Sally Hansen Magical Crystal Ball. Alla är linjära:
Som ni ser är Greta, Mercury Twilight och Disco Diva i princip lika holografiska medan Crystal Ball är något mindre holografisk. Alla är dock enastående vackra och bra holografiska lack. 
 
Tyckte ni det här var roligt? Jag har alla fall för avsikt att göra fler sådana här inlägg för det är lite kul att titta på lacken och tänka på dem utan att alltid måla naglarna med dem. Jag hinner liksom inte med alla saker jag vill göra om jag ska göra allt på naglarna. Visst, det här är inte lika bra men det kanske är lite intressant alla fall. 
Annars får ni hoppa över de här inläggen, det är helt okej det med. ;D
 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-31 08:58:43

För mig som inte är proffs på holo är sådana här inlägg toppen! Spelar ingen roll att det är swatches på stickor istället för naglar. Jag lär mig massor!

Svar: Ja, då är jag glad! Mitt mål har sakta men säkert blivit att frälsa alla vad gäller holo och utbilda massorna! ;D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-31 09:14:00

HAH! Nu när jag ser LOL på stickan så ångrar jag mig faktiskt inte att jag gav bort min flaska! Förutom att jag hade kunnat tjäna pengar på den förstås... Det är helt enkelt för fina partiklar för min smak vilket gör att jag faktiskt finner det platt. I alla fall i jämförelse med andra holosar.

Och jag måste säga att alla jämförelser är bra jämförelser, stickor eller naglar! Ju mindre plast, desto bättre dock. ;D

Svar: Jag tänkte faktiskt att just en jämförelse med OMG var intressant då alla pratar om den som höjden av holo och det är den inte. Den är maximalt linjär men det betyder inte att den har mest holoeffekt på holometern. :D
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-07-31 14:25:27

Det här är perfekt för oss som inte har några gigantiska lacksamlingar för att kunna se och jämföra lite =) Jag är väldigt förtjust i OMG men Greta får jag nog allt ta och skaffa också.

Svar: Ja, jag tycker absolut man kan ha båda för de är tillräckligt olika. :D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-07-31 17:24:37

Jätteintressant och kul inlägg, nu väntar jag med spänning på fler jämförelser (alla sorters :) )

Svar: Det kan inte bli alla sorters för jag har bara swatchat upp hololacken på stickor. :D
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-31 17:47:19

Stickor funkar bra för mig med! Keep'em coming, TACK!

Svar: Vad bra! Jag lovar att ge dig många sådana här inlägg i så fall. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-31 21:50:58

Vilken fantastiskt välgjord jämförelse! Jag hoppas språinga på ett bra exemplar av Greta framöver :)

Svar: Greta är verkligen snygg! Hoppas du hittar en superholoversion av den!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-01 03:37:01

Jag gillar jämförelser på stickor, det är kul att du kan plocka runt lite mer bland lacken på det sättet! Och när man jämför på naglarna blir det ibland lite svårt att se om skillnaderna beror på lacken eller att naglarna är olika stora eller olika vinklade.

Svar: Det blir ju samma sak med stickorna, vinkeln påverkar och det kan inte bli exakt. Naglarna har dessutom "rätt" bakgrundsfärg vilket genomskinliga eller vita plaststickor inte har. Ramen av finger runt lacket gör det också tydligare om man swatchar på naglar. Jag skulle aldrig köpa ett nagellack efter att ha sett det på en plaststicka, men jag ser en vinst i att man sparar tid och kan ge människor en idé om skillnaderna och sen får de de väl leta swatcher på lacken och fundera vidare utifrån det.
Sminkan

Postat av: helena
Publicerad 2012-08-01 11:54:11

jättebra och informativt inlägg! jag som älskar holos studerade bilderna noga :) tack!

Svar: Vad roligt om det är till nytta och glädje! Säg till om du vill ha någon speciell jämförelse!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-01 19:24:31

Underbara holosar och jättebra jämförelser!

Svar: Tack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela