Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Korres Hand Cream with Thyme Honey

Publicerad 2012-07-22 14:34:49 i Hud och hand,

Korres är ett grekiskt företag som bland annat gör den här handkrämen med äkta timjanhonung som ska göra mina torra och nariga händer till babymjuka små tassar igen. 
 
Som ni ser har jag använt upp den här handkrämen så jag passar på att berätta lite om den eftersom jag ju blivit så duktig på att skriva om även det som omger nagellackandet men inte är själva lacken. Handkräm är viktigt och ni som läser bloggen vet att jag har vansinniga mängder handkräm strödda omkring mig. Jag tog bara med fyra till landet dock, men jag visste ju att jag hade några reservtuber om det blir kris liggandes här med. Det lustiga är att jag tog med två krämer som luktar honung helt utan att fundera på vad det innebär om man sedan knallar iväg på tomten med nyinsmorda händer. Jag har blivit jagad av bålgetingar och alla andra varianter av sugande, stickande eller bara allmänt irriterande insekter. Båda handkrämerna blev alltså förvisade till natthandkrämer och Korres är den som först tagit slut.
 
Inte så himla dryg enligt mig men jag vet att jag har vänner som tycker annorlunda. Doften är tydligt honungslik och krämen är medeltjock och går in medelfort i huden. Det känns klistrigt rätt länge på huden efter att man smort in sig med den så av den anledningen gör den sig också bra som natthandkräm. Jag som gillar doften av honung uppskattar den men den doftar alltså starkt så är man känslig för dofter ska man fundera innan man köper den här. Doften sitter kvar länge och även så att den kan anas efter en lättare handtvätt. Det är bra, tror jag, för då är rimligen krämen kvar på huden och skyddar den. D
 
Den har en stor nackdel och det är tuben. Redan i början reagerade jag på att krämen är svår att trycka ut ur tuben. Den blir mer och mer svår att pressa fram och man får trycka och vrida och vika på tuben för att få ut krämen genom hålet i korken. Jag fick klippa upp min tub för att komma åt det sista av den och det är inte något jag uppskattar. Jag vet inte vad som är fel med tuben, den ser helt normal ut, men den är hopplöst svår att få ut något ur. Skitförpackning... Med tanke på att man bara får 75ml för sin hundring så borde det alla fall gå att pressa ut allt ur förpackningen tycker jag. 
 
Innehållsförteckningen: Aqua (Water), Glycerin,iPEG-4 Olivate, Honeyi(Mel), Isohexadecane, CetearyliAlcohol, CetearylIsononanoate,lDicaprylyl Ether, HydrogenatedlOlive Oil MyristyliEsters, Prunus AmygdaluslDulcis(Sweet Almond)iOil, Shorea RobustalSeed Butter, TriticumlVulgare (Wheat) GermlOil, Polysorbate-20, CarthamuslTinctorius (Safflower) SeediOil, Calcium StarchiOctenylsuccinate, Alcohol,AscorbyllPalmitate, Benzyl Alcohol,lBiotin, Butylphenyl Methylpropional,iCetearyl Glucoside, Cocol-Glucoside, CoconutlAlcohol, Commiphora MyrrhalExtract, Coumarin, DehydroaceticlAcid, Helianthus AnnuuslSeed Oil, LacticlAcid, Lecithin, Panthenol,lParfum (Fragrance), PEG-40lHydrogenated CastorOil,iSodium Cetearyl Sulfate,lSodium Dehydroacetate, Tocopherol,iTocopheryl Acetate, VitisiVinifera(Grape) SeediExtract, Xanthan Gum..

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 15:27:39

Aj aj, jagad av getingar låter inte bra. Stackare. Tycker det var ett hiskeligt pris, men okej, vi gillar ju att spendera på olika saker helt klart och jag tycker att min handsalva blivit dyr, den brukade kosta 33 men nu har de höjt den flera kronor...

Svar: Ja, vi har lite olika shoppingmönster, det är sant. Helt ärligt så är din handsalva bättre så vi kan lugnt säga att jag kastade pengarna i sjön här.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-22 22:50:04

Jag har faktiskt tänk fråga dig om handkrämstips. Jag jobbar ju med att städa och microtrasor hatar all form av "smuts", även mänskligt hudfett så att säga. Rengöringsmedel är likadana. Handskarna hjälper inte eftersom de blir fuktiga och vips så har man blivit uttorkad av det med. Har du något tips på en bra, relativt billig, lagom stor (den ska få plats i väskan, gärna också i handväskan), inte för kladdig handkräm?
Jag vet inte om jag har för stora krav, men att den är billig och bra är viktigast just nu. En månads innestående lön suger.

Svar: Apotekets handsalva innan du tar på handskarna. Så gör jag i trädgården. Den drar in sakta i huden men den skyddar som fan! Annars gillar jag Vaseline Intensive Care. Den är inte kladdig alls och faktiskt en av mina bästa handkrämer. Finns i stor och liten tub, den lilla i perfekt handväskestorlek. Det är alltså vaselines rosa handkräm jag talar om.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 09:03:45

Handkräm är verkligen viktigt, men jag prioriterar det ändå inte så högt. Huvudsaken för mig är nästan att den inte har för hög prislapp. Hundra spänn för en handkräm är alldeles för mycket tycker jag! Eller ja, det beror väl på storleken av förpackningen också förstås..

Den här hoppar jag iaf, främst på grund av att jag absolut INTE vill bli jagad av några jävla getingar. Priset är bara en bifaktor till mitt beslut!

Svar: Hahaha, ja, jagad av getingar var ett klart minus. Speciellt den gigantiska bålgetingen som nästan följde mig in genom dörren. Usch.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela