Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jämförelse mellan rödlila holografiska lack

Publicerad 2012-07-31 13:54:44 i Nagellack - jämförelser,

Dags för en till jämförelse, den här gången på naglarna:
På ett forum jag läser ville Anusia ha en jämförelse mellan OPI DS Exclusive och Layla Purple Illusion. Det var inte mig hon frågade men jag tyckte idén var bra så jag snodde den helt glatt. Varför idén är bra? Jo, de ser rätt lika ut i flaskan men jag älskar det ena och var lite svalt inställd till det andra. Självklart måste jag ta reda på vad som gör att jag känner så.
Så här ser de ut på. Vartannat finger har Layla Purple Illusion och vartannat OPI DS Exclusive. Att Purple Illusion är mer holografisk var ju inte någon överraskning, den är dessutom linjär vilket inte Exclusive är. Exclusive har dessutom en mycket djupare bärton medan Purple Ilusion stöter i rosa.
Samma ordning men en något bättre bild. Alla fall om man bortser från de fnasiga nagelbanden. 
Jag älskar regnbågarna i Laylas lack, jag gör verkligen det, men jag föredrar ändå färgen på OPI DS Exclusive. Den är så mycket snyggare mot min hudton och jag kan alltså inte låta bli att ha den som min favorit. Kanske kan man franka till Purple Illusion så den blir lite mörkare i tonen? Det bästa vore ju en mix av de två med Laylas holografiska effekt och DS Exclusives färg.
Och eftersom jag är tokig så kommer här en liten film som visar dessa skillnader i rörelse. :D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Myra
Publicerad 2012-07-31 14:17:25

Åh, vad jag vill äga båda lacken! Är det himla svårt att få tag på dom?

Svar: Layla Purple Illusion är lätt att få tag på, den finns på Laylas italienska webshop. DS Exclusive finns då och då på eBay men kostar rätt mycket. Just idag hittar jag den hos en säljare för 50 dollar före frakt. Den kan gå att få tag på genom blog sales och swaps. Jag fick min så.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-31 15:31:08

Mmmm! Exclusives basfärg är så fin! Jag förstår att du tycker att den är finare än Purple Illusion.

Svar: Den är perfekt! Jag jagade Exclusive hur länge som helst (ville inte betala så mycket som den kostade på eBay) och trodde inte jag skulle få tag på den. Inget annat dög liksom, för jag ville ha just den här färgen. Som vampiga bär. Bäriga vampar? Ja, något sådant. Purple Illusion blir mesig trots regnbågarna.
Sminkan

Postat av: johanna
Publicerad 2012-07-31 15:42:46

Fasen vad du måste vara säker på att måla naglar! Snyggt!

Svar: Tack.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-31 20:55:58

Man måste nog ha båda :D Så fina!

Svar: Ja, jag är glad att ha båda. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-01 06:54:30

Jättebra md en jämförelse på dessa! Tänkte precis som du att de är ju rätt lika men ändå inte och att Exclusive är klart snyggare i färgen. Den är betydligt kallare också. Båda är egentligen fina, men som du säger, Exclusivefärg med Laylaregnbågar vore idealet:)

Svar: Båda är egentligen fina, det är sant, men man får ju snövithänder i Exclusive... :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela