Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holojämförelser MUS Madeleine och Britta

Publicerad 2012-08-01 07:51:04 i Nagellack - jämförelser,

Nej, jag ska inte jämföra Madde och Britta med varandra men däremot med andra, liknande lack. Jag håller ju på att träna mig att använda mina swatchstickor när jag gör jämförelser och jag hoppas några av de här inläggen kan vara till nytta eller glädje.
Vi börjar med att jämföra Madde med Madde. Här är tre olika batcher av Make Up Store Madeleine och som ni ser är de olika i basfärgen och i den holografiska effekten. Alla versionerna är linjära men det finns skillnader i partikelstorlek och effekt på "holometern".
En lite annan vinkel visar samma sak. 101 och 701 är mer beigetonade medan 001 är mer rosa. 701 har en annan typ av holo, ännu mer linjär, och 101 är mer holografisk än 001. 
Vi fortsätter att spana på Madeleine och lägger till Nfu Oh 62 (köpt 2008) som ska vara en tvilling till Madde. Nfu Oh är mindre holografisk, vilket förvånade mig. Min är köpt långt innan Nfu Oh fick dåliga batcher av sina hololack. Här spelar vinkeln också en roll, jag fick ganska osmickrande bild av Nfu Oh 62, men den är mindra holografisk på stickorna och samma sak gäller även den blå Nfu Oh 65 som har samma lite gryniga partiklar. Jag måste undersöka detta närmare när jag kommer hem till stan och mina flaskor.
Så hur står sig Madeleine då mot några andra rosabeige holografiska lack? Layla Coral Glam är mer rosa och mer holografisk, här jämförd med Madeleine från batch 701, Sally Hansen Magical Copper Cauldron är ungefär lika i färgen som Coral Glam men mindre holografisk. 
Nu flyttar vi oss lite mot det mer rosa. Make Up Store Britta är ju en klassisk rosa holoskönhet. Hur står hon sig mot Laylas Retro Pink?
Här ser ni dem båda. Britta och Retro Pink har väldigt lika basfärg men Laylas lack är mer holografiskt. Båda är linjära holografiska lack. Britta är dock betydligt svårare att måla med. 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-01 08:28:23

Haha, jag undrar vad icke-nagelnördar skulle säga om ett sånt här inlägg. De måste ju tycka att vi är totalt sjuka i huvudet! :-D
JAG uppskattar det dock! :-)

Svar: Det är väl samma sak med alla samlare av något speciellt. Olika pressningar av LP-skivor är värda olika mycket och så vidare. Alla hobbies verkar nog skumma i ett utifrånperspektiv. Jag har ju varit rossamlare också och har olika kloner av samma ros växande bredvid varandra. Det är bara en expert som kan skilja dem åt. Jag gillar det totala nörderiet. En icke-nagellacksintresserad har nog säkert åsikter men förmodligen kan den känna skillnad på en pinot-noir och en syrah och det kan inte jag. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-01 09:05:00

Jävla Britta, som blev så svår att få tag i helt plötsligt. :| Tur att Retro pink antagligen kommer duga fint den dagen jag ändå blir sugen på ett rosa holo så här. ;D

Svar: Retro Pink är nog ett bättre val än Britta. Mer holo och enklare att måla med. :D
Sminkan

Postat av: bella
Publicerad 2012-08-01 12:15:00

Vilket kul inlägg! Man förstår att nagellack är din grej:-D
Till hösten jag avslöja att Make Up Store kommer lansera magnetiska nagellack! Om du inte redan visste? ;-)

Svar: Där ser man! Jag är inte så förtjust i magnetlacken, de har ju härjat rätt friskt senaste åren och jag vet inte... Jag gillar inte den 3D känslan som blir. Men det är spännande att se vad MUS gör av det.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-01 22:03:21

Mycket intressant! Jag tycker ju att Britta är skitsnygg men hemsk att måla med och således borde Retro Pink vara perfekt...

Svar: Japp, Retro Pink är den bättre versionen!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-01 23:47:38

Jag kan lära dig skillnaden mellan Pinot och Syrah! :) Det är ju som att jämföra cremelack med ett holo... väldans skillnad. Kul att se dina stickor. Det måste ju vara himmelriket att ha så många varianter att botanisera mellan.

Svar: Jag kan skillnad på temperanillo och cabernet i alla fall. ;DJa, jag är rätt nöjd med mina hololack. En bra samling.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela