Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Har du en nagellacksblogg?

Publicerad 2012-07-18 16:48:52 i Allmänt,

Jag är så usel på att hitta alla nya, roliga och bra nagelbloggare som poppar upp så jag tänkte ställa frågan. Har du eller känner du till någon svensk, norsk, dansk eller finsk nagellacksblogg som jag inte har med i länklistan och som jag kanske skulle gilla? Nu när jag har semester har jag alla fall lite mer tid att läsa bloggar även om jag har ett väldigt svajigt internet... Hur som helst vore det roligt att se lite vad som händer i nordiskt nagellacksbloggande och kanske hitta några nya favoriter att följa. 
 
Helt orelaterad bild, men inlägget såg så tomt ut... Siri och Siv sover. :D
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2012-07-18 17:37:59

Hittade en dansk tjej härom veckan: http://coewlesspolish.wordpress.com/

Svar: henne har jag hört talas om!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-18 17:57:48

Sötaste missemånsarna. Har själv dålig koll på nya bloggar och hoppas på många bra tips här.En blogg som jag börjat följa efter att hon kommenterat hos mig är http://lackmonster.blogspot.se/ Gillar de tydliga bilderna.

Svar: Lackmonster var ett bra namn på en blogg!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-18 18:19:23

http://nailorama.blogspot.se/

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-18 18:25:40

Är själv usel på att hitta nya bloggar, kanske främst för att jag inte hinner leta rätt på dem. Läser många men hinner sällan kommentera så ofta som jag vill:( (bland annat hos dig då jag haft problem med din blogg i chromes webbläsare)

Svar: Besvär i Chrome? Gah! Jag har också Chrome och inga besvär men jag kan inte vänta tills vi kommer härifrån. Vi ska härifrån snart men än har vi inte kunnat ta steget eftersom vi väntar på att själva bloggöverflyttningsverktyget ska fixas.
Sminkan

Postat av: Maria - Nails by Maria
Publicerad 2012-07-18 18:38:45

Min blogg! Den har legat lite i vila sedan familjen fick ett dödsfall, men den är snart igång igen :) Och tills dess är du välkommen att kika igenom den och se om du inspireras :)

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-07-18 19:32:35

Gud, så fina kissarna är!
Kika gärna in på min blogg! Bloggar mest om naglar och ögonmakeup. Det var du, som för längesen, fick upp mina ögon för ögonskuggor och smink! =)

Svar: åh, vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-18 20:14:02

Åh! Jag ser att Liza har tipsat om min blogg, det blir jag väldigt glad för. Nåt tips har jag inte , inte nån som du inte har i listan iaf ;-)

Svar: Men du fanns ju redan i listan! :D
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-18 20:32:32

ÅH MEN DU! Jag är ju med i listan!!!! Vad är DETTA! Nu blev jag jätterörd! :'''DD

Svar: Ja, dig hade jag ju upptäckt! :D
Sminkan

Postat av: Zäta
Publicerad 2012-07-18 20:35:43

Hej!
Jag gillar den här ;)
http://littlemissnailpolish.blogspot.se/

Postat av: Zäta
Publicerad 2012-07-18 21:42:20

Hej igen,
Man kanske skulle ha gjort så här så ni som är intresserade bara kan klicka istället för att göra copy paste :)
Sorry, att jag är så klantig... ;)
Tack för en utmärkt blogg Sminkan & Emma btw!!

Svar: Kul att höra att du gillar bloggen! Och tack för tipset!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-18 21:42:50

Åååååh vilken fin bild!!

Svar: Visst är det! de är så söta tillsammans.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-07-18 22:14:40

Jag har en!
Fast min blogg handlar inte bara om naglar, utan även om skönhet i allmänhet. Men minst ett nagelinlägg kommer varje dag, då jag håller på med något som heter 31 Day Nail Art Challenge. Riktigt spännande!

Svar: Ska lägga till dig bums!
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-07-18 22:17:14

Juste! En till blogg som är ruskigt bra, i allafall om man gillar nail art (som jag), är www.artnail.blogg.se . Dock har hon precis tagit en bloggpaus men kommer tillbaka om 1-2 veckor, något att se fam emot.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-19 10:08:31

http://beautybym.se/
Svensk skönhetsblogg som jag brukar vara inne och kicka på.

Svar: Okej, ska spana. Blir det för mycket skönhet och för lite naglar tröttnar jag dock. Jag vet inte, smink är ju roligt men just nu ids jag inte hänga med vad gäller sånt.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-19 12:30:55

Ja på min blogg är det ju nagellack för hela slanten, började skriva för ett par månader sen. Däremot mest nail art och en annan detalj är att jag skriver på engelska så då kanske det inte är så intressant?! :) Kul initiativ att fråga om nordiska nagelbloggar.

Svar: Att du skriver på engelska gör inget, två av mina svenska favoritbloggare gör ju också det, Alizarine och My Nail Polish Online. Jag har inga problem att förstå engelska. Men jag gillar ett nordiskt perspektiv, eller europeiskt, och tröttnar ibland på det amerikanska.
Sminkan

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-07-19 18:01:55

Om man får vara så ofin att man tipsar om sig själv, så får du gärna kika in på min blogg som mest innehåller nail art. Jag uppdaterar inte så ofta, men ibland. Jag brukar alltid läsa din blogg, och i jämförelse så är det lite skillnad på frekvensen uppdateringar :)

Svar: Det är klart du får tipsa om dig själv! Ska absolut kolla in vad du gör!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 08:37:16

Haha, det är så jävla roligt, för jag har ett sånt här inlägg som ett draft som jag skrev någon gång förra veckan. :D

Svar: Du ser, vi är lite för lika ibland. :D
Sminkan

Postat av: Magdalena
Publicerad 2012-07-21 19:51:10

Här är min lilla blogg! :) Jag har ju fått lite kommentarer av er, men om man fick bli med i länklistan vore det en ära, och därför gör jag lite extra reklam. :)

Svar: Ja, jag lägger in dig också!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela