Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gina Tricot Beauty #77, Monaco Blue

Publicerad 2012-08-05 17:41:14 i Naglar - glitter för layering,

det är en lugn söndag här hos mig, jag har målat naglarna och lagat mat men annars har inte mycket hänt. Det blir alltså ytterligare ett litet inlägg som jag puttar ut ur det lilla utkastarkivet. Ni minns min jellysandwich? Den hade ju Monaco Blue som fyllning och jag berättade ju då att jag hade bilder på det lacket för sig. Eller för sig, det är ju en layering. Två lager över Revlon Royal. Jag hade det så här några timmar men jag längtade tillbaka till Royals blå djup och det var så det blev en sandwich. 
Det är inget fel på Monaco Blue. Det är ett glitterlack i klar bas. Silver hexglitter i lite större storlek och så mindre hexglitter i blått och grönt. Det är ganska glestmed glitter och basen är ganska tjock, som alltid i glitterlack som ju behöver mer "suspension" för att inte sjunka till botten. Problemet är att man för att få en jämn fördelning av glittren behöver fler lager och det är aldrig kul med ett tjockt lack. Jag tycker den hade tjänat på att man hade varit mer generös med glittren helt enkelt. 
Det är definitivt ett lack för layering. Om det här är två lager så förstår ni hur många som skulle krävas om man vill ha det täckande. För layering är det dock alldeles utmärkt och ett bra standardglitter i blått. Inget speciellt men inte fult heller. Trevligt.
Här ser ni den ojämna glitterspridningen. På pekfingret är det rätt tomt. 

Kommentarer

Postat av: Ami
Publicerad 2012-08-05 20:13:57

Rätt trevligt lack, men som du sa, lite mer glitter hade inte skadat.

Men det var verkligen läckert i din jellysandwich.

Svar: Ja, det var perfekt i en macka!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-05 20:17:02

Ganska snyggt, men mycket bättre som sandwich!

Svar: Ja, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-05 22:35:12

Sugen på att plocka fram och testa mitt, men inte ikväll...

Svar: Det ska bli spännande att höra vad du tycker sen.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-05 23:08:57

Den är jättefin som layering, och förstås som fyllning till en macka :)

Svar: den är vacker!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-06 07:42:21

Väldigt fint!

Svar: Ja, helt klart okej.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-06 12:12:23

Det är en väldigt vacker kombination!!! Både så här och som Sandwich...

Svar: Ja, det är inte så tokigt.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-06 13:11:02

Det är tjusigt, men jag tyckte det var ännu finare i din sandwich!

Svar: Ja, jag med!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 17:07:34

Mackan var så mycket snyggare!

Svar: Japp. det var den.
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-06 18:02:20

Tyckte det här var fint. Kanske framförallt som mackan du länkade till. Funderar på om jag har något blått jelly att använda. Tror inte det :-(

Svar: Inget? Gör ditt eget! klarlack och en blå kräm borde funka. ;D
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-06 21:00:10

Klarlack och tex Bermuda breakaway? 50/50?

Svar: Snarare klarlack 80% och BB 20%. Kanske 90/10. Droppa blått i klarlack droppe för droppe tills du får lagom med färg och transparens.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela