Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Turquoise&Caicos

Publicerad 2012-07-07 09:22:25 i Naglar i blågrönt&turkos,

God morgon alla härliga läsare. Här är det en regnig start på lördagen, vilket syns på mina bilder, men lacket är fint i alla väder så här kommer pinfärska bilder på Essies Turquoise&Caicos. 
Jag har visat den här på bloggen förut men det är en skönhet jag gärna återkommer till. De bilderna är tagna i sol dessutom så man får lite variation trots reprisen. Jag märker också att jag med åren målar tunnare och tunnare lager. Då behövde jag tre lager för önskad täckning, nu behövde jag fyra på de flesta naglarna. Observera att man både nu och då kan ana en viss VNL, det är ett semi-jellyliknande lack. Trots de fyra lagren är torktiden helt okej med ett lager Seche Vite som överlack. 
Färgen är en lite "squishy" aquagrön eller aquablå om ni hellre vill det. Mjuk och fin och liksom mumsig. Älskar kombinationen av färgen och finishen som får mig att beundra naglarna hela tiden trots att det "bara" är ett vanligt krämlack. Det är enkelt att måla med Essies pensel men den är smal och gör man tunna lager, som jag, så vill lacket gärna se strimmigt eller flammigt ut de första lagren. När man väl fått det jämnt är det dock så vackert på att man glömmer eventuella besvär. Jag upplever faktiskt inte att det är jobbigt, jag har inga problem med att måla tre eller ens fyra lager om bara lacket torkar och sköter sig för övrigt. Jag hatar laack som bubblar eller blir sega och vägrar torka ens med Seche Vite. Det här är inte så. Det kräver lite fler lager men det är ändå inte speciellt krävande och det man får är naglar i den ljuvaste pastell man kan föreställa sig!
 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-07 10:14:24

Superfint! Jag gillar verkligen sådan halv-jelly-finish. Kan vara min favorit, tom (förutom holo...).

Svar: Det är rätt tjusigt!
Sminkan

Postat av: Gelic's nail art
Publicerad 2012-07-07 11:45:22

Vilken skillnad i färg det blev mellan de gamla och de nya bilderna (sol och ickesol givetvis). I sol kändes de mycket grönare/turkosare, kanske varmare i tonen :) Tycker om jämförelsen.

Svar: Ja, det blir stor skillnad beroende på ljuset. Har upptäckt det så många gånger och vissa lack passar bättre för vissa ljusförhållanden. T&C är dock alltid vacker!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-07 13:24:41

Vilken fin och mjuk färg det är i det här lacket. Jag hoppas innerligt att jag äger det här lacket, för jag har för mig att det står otestat någonstans, men är osäker. Om inte annat måste jag skaffa det i framtiden!

Svar: Ja, det är mjukt och fint. Jag är väldigt förtjust i det.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-07 18:17:18

Underbar färg!!

Svar: Ja, den är så vilsam och så klädsam!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-08 00:09:50

Gillar verkligen! Men jag har blivit besatt av den här typen av färger på sistone :-)

Svar: Jag gillar också den här färgen om den blir "rätt". Den här är helt perfekt på mig. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela