Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Mojito Madness

Publicerad 2012-07-18 07:56:10 i Naglar i grönt,

Någon sorts galenskap hade nog drabbat Essie när hon gjorde det här lacket. Kanske hade hon druckit en mojito för mycket, det kan jag inte uttala mig om, men något gick alla fall snett. Färgen är underbar, som ni ser, men var är den fantatiska Essie-formulan? Jag litar ju på att ett krämlack från Essie ska ha tunn, fin formula och vara lätthanterligt på penseln. Det här är så tjockt att den gått steget vidare från krämig och hamnat i såsfacket. Eller gelé. Den självutjämnar inte ens utan ligger som man lagt den och man får breda ut den över nageln som en klump rumsvarmt margarin. 
Färgen är, som sagt, fin. Jag tror jag kan lösa formulaproblemet med att slå ut lite av lacket och fylla på med Seche Restore. Den här manikyren sket sig dock, vilket jag var ganska ledsen över, för det ni ser är ett till två lager av lacket och det är så tjockt att det inte torkar och jag kunde skrapa av det som en seg massa från naglarna efter en halvtimme. Man kunde inte ens göra tunnare lager än jag gjorde för det jämnade, som sagt, inte ut sig utan låg i vallar och bara... bluäk. Hatar tjocka lack. Hatar med en intensitet av tusen solar. Tjocka lack kanske täcker med ett lager men om det lagret motsvarar fyra tunna lager, som det här nog gör, så torkar det ju så förbannat segt. 
Jag matchar mot mina bladlöss. I vredesmod.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-18 08:55:54

Sådär har de Essie-lacken jag testat också varit: omöjliga att få jämna. Jag gav upp med Essie totalt :/ Roligt med matchning med bladlöss dock :)

Svar: Jag tycker de flesta Essie jag provat har varit ljuvliga så jag hoppas det här bara var ett måndagsexemplar.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-18 09:01:36

Attans på formulan, för färgen är ju helt fantastisk!

Bladlöss är ju verkligen ena småjävlar! Usch!

Svar: Ja, men jag är ju kinkig som fan när det kommer till tjocka lack. Lita inte helt på mig.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-18 09:12:12

Färgen är riktigt fin, men just det där problemet du beskrev har jag upplevt med de flesta av Essies lack som jag testat... Eller så har det varit rinniga skimmerlack. Inget har än så länge varit bra för min del från det märket. :(

(Och nu är jämförelseinlägget uppe med alldeles för mycket text infogat..)

Svar: Vad trist att du haft otur med Essie. Jag har varit nöjd med de flesta lack jag har från dem. Det här var dock löjligt tjockt.
Och vad kul med jämförelseinlägg! Ska genast kolla!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-18 11:11:33

Nä, vad synd. Färgen är ju verkligen fin men jag ogillar verkligen sån där tjock seg formula. Har bara testat tre Essie och de har alla haft bra formula. Nä, nu ska jag lacka mina klor här. Vet dock inte med vad. :)

Svar: Jag tror man ska vara försiktig med att lita helt på mina omdömen när det handlar om tjock formula och alla fall kolla några andras upplevelser också. Jag är så extremt känslig för det. Men, det här var något i hästväg...
Sminkan

Postat av: Nagelmania
Publicerad 2012-07-18 11:55:08

Vad konstigt, mitt lack var inte alls så. Det var hur lätt som helst att lacka med, och verkligen inte för tjockt och segt. Undrar om det är jag som haft tur eller om det är du som fått någon typ av måndagsexemplar...

Svar: Eller om vi har olika preferenser på hur lacket ska vara. Jag blir tokig om lacken är tjocka men min uppfattning om tjockt är inte alltid samma som andras. Jag tycker ju A Englands lack är tjocka och sega och 99% av världens befolkning avgudar ju dem. Det här är dock betydligt tjockare än A Englands formula. Riktigt tungt och klistrigt.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-18 12:14:49

Aj då! Färgen är fin i alla fall! Jag misstänker jag skulle komma överens med lacket bättre då jag gillar tjockare lack :D

Svar: Ja, du skulle säkert trivas bättre med det. Jag ska fixa det så jag också kan älska det för det är så fin färg! Tack och lov för Seche Restore!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-18 12:18:09

Åh. Den är ju så förbaskat fin. Jag tänkte köpa denna och den orangea, men om det är så hemsk formula kanske jag borde köpa mig ett set minisar istället. Då får jag ju fler färger! Men mindre orange och grön. Svårt val..

Svar: Jag skulle ta en kub och om jag gillade det i orange eller det här skulle jag köpa dem fullstora. Då både har man kakan och kan äta den. ;D
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-18 13:27:13

Vad lustigt, jag uppfattar inte alls formulan så utan tycker att lacket flyter på som en dröm över nageln.
Färgen är helt fantastisk, kan vara ett av mina absoluta favoritgröna faktiskt.

Svar: Det är en fantastisk grön. Jag gillar också färgen. Jag kommer nog tillrätta med min flaska när jag fått tunna det lite. Jag gillar tunna lack, men de flesta verkar föredra lite tjockare så det är nog jag som är konstig. Jag kan inte måla med tjocka lack, det blir bara smet och pannkaka.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-18 15:20:28

Men så typiskt! Det är säkert ett måndagsexemplar med tanke på hur bra Essies formula är vanligtvis. Förhoppningsvis så kan du rädda det med lite restore. Härligt grön färg! Kul att Essie tar ut svängarna lite :-)

Svar: Jag har blivit mer och mer förtjust i Essies lack så jag var bittert besviken på formulan men den ordnar sig nog. Det är en fantastisk grön. de gör jäkligt fina gröna krämisar!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-18 17:04:08

Men usch, det låter ju inte alls roligt att måla med... Färgen var då i alla fall fin..

Svar: Jag älskar färgen!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-18 18:57:38

Neeej vad trist! Har ögonen på denna och ska nog beställa så småningom, får väl ha thinner redo ;)

Svar: Ja, det kan ju vara bra om man som jag är känslig för tjocka lack.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-18 20:30:05

Synd, för färgen är faktiskt jättefin...

Svar: Ja, färgen är oerhört fin. Men du ska se att den blir bra med lite Seche Restore!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela