Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2033 Ocean Blue

Publicerad 2012-07-31 15:24:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag har ju fortfarande några kvar att visa från Depends fantastiska sommarkollektion med 12 holografiska lack. Jag är stolt över att vi i Sverige har ett nagellacksmärke som tar upp kampen med brassarna och gör riktigt fina holografiska lack. Nu äntligen är även amerikanarna på banan, Color Club släpper ju sin kollektion med hololack nu snart, 15 augusti är visst releasedatum. Den kommer ha nagellack baserade på Nfu Ohs holografiska lackserie och även en rosa inspirerad av vår svenska Britta från Make Up Store. Depend har inte gjort kopior, de har gjort original. Jättefina sådana dessutom där flera färger är nödvändiga att skaffa minst en backup på, alla fall för mig. :D
Ocean Blue är inte den i kollektionen som är mest unik men den är absolut helt fantastiskt fin. En snabbtitt på mina stickor avslöjar att den är väldigt lik Ludurana Magnifica både till färg och partikelstorlek samt holoeffekt. den är något grönare än t.ex Layla Ocean Rush eller Glitter Gal Blue. En trevlig mellanblå färg med en tydlig holografisk effekt. Scattered, så klart, men i gränslandet då regnbågarna är ganska sammanhållna.
Jag har den över My Boyfriend Scales Walls från OPI men det krävde ändå tre lager för att få flaskfärgen på naglarna. Den bygger alltså färgen ganska sakta. Om man väljer layering över ett mellanblått kanske man kan tjäna ett lager eller två. Värt att prova då flaskan annars snart tar slut.
Mina bilder gör det inte rättvisa. Det är ett jättefint lack. Om ni har plats för ett blått holo så är det här absolut värt att ha. Det är en underbar nyans och den holografiska effekten är, som sagt, inte alls dålig. Jag hoppas lite av dess skönhet framgår av mina bilder och det lilla filmklippet. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-31 15:43:23

Den blå färgen ser så väldigt mjuk och fin ut, som att jag vill bädda in mig i den. Regnbågarna gör sig dessutom väldigt bra i den. :D

Svar: Ja, jag tycker den är väldigt behaglig. En bra blå!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-31 16:03:30

Åh vad fint! Tycker att det är så synd att de är så skira, irriterar mig att man måste använda ett baslack om man inte ska använda upp hela flaskan.

Svar: Ja, det är lite trist. Men man kan ju köpa två flaskor av favoriterna. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-31 16:39:37

En mycket trevlig blå och det blir ju verkligen inte sämre av att det är holografiskt!:) Håller helt med om att vi kan vara stolta över de svenska hololacken, MUS har ju en del riktiga gamla godingar dessutom, pre holoförsämringen alltså...

Svar: Fast även med holoförsämringen är MUS-lacken rätt bra. Fan, vi är ett holo-land! Hurra för Sverige!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-31 20:53:05

Jättefin blå holo!

Svar: Ja, den är verkligen vacker och somrig.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-31 21:53:56

Jättefint! Någon back up kommer det nog att bli för mig också!

Svar: Ja, det är många av färgerna som är väldigt tilltalande!
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-07-31 22:38:09

Ah, jag tycker Oceanfärgerna var de som var mest havärda ur kollektionen. Är aningens mer kär i Ocean Green men den här är också väldigt fin.

Svar: Ja, jag har två backuper på Ocean Green. Den var ännu finare. Men den här är vacker den med!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-31 22:42:56

Hehe ja, det är vi och brassarna;)

Svar: Inte illa, eller hur!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-01 18:58:09

detta lacket fick jag idag på posten
så nu i8kväll ska det lackas i den snygga färgen.

Svar: Vad roligt! Det är en jättefin blå!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela