Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club I Always Get My Man-darin

Publicerad 2012-08-08 08:56:28 i Naglar i orange,

Innan jag lämnade landet för den här sommaren så bar jag ett av mina gamla favoritneonlack från Color Club, I Always Get My Man-darin. Ett ganska fånigt namn på ett rätt fint lack. Det är en ljusorange med skimmer och den är, precis som resten av den kollektionen, doftsatt.
Man skulle ju kunna tro att den luktar mandarin men så roligt är det inte. Kanske mandarinklyfta i konserv. Sött och lite artificiellt. Det är tre lager här och jag grundade med China Glaze Kalahari Kiss. Jag älskar skimret i den, det ger den ett verkligt lyft. Jag är förtjust i samtliga fyra färger jag köpte från den här kollektionen. Man ska dock bara skaffa dem om man tål att naglarna är lite parfymerade. 
I år släppte ju China Glaze också en kollektion med skimrande neoner men de här, som är från förra året, är lika fina. Alla fall tycker jag det. Sen har ju den här kollektionen inte lika många eller samma färger. Den här skulle dock kunna vara en konkurrent till Orange You Hot? från China Glaze Summer Neons. Alla fall tänkte jag så och hoppade över den. De kanske inte alls är lika? Anne, vad säger du som väl har båda?
Jag tänkte avsluta med några bilder på Signe som luktar på blommorna. Blommor i vas den här gången. Visst ser hon ut som en lite lurvig tjuren Ferdinand?

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-08 09:24:09

Color Club är jag dålig på att införskaffa och har inte ett endaste ur denna kollektionen. Bör nog se över Color Club-samlingen...om ett tag då. :)

Den här ser mycket mer gul ut än Orange You Hot? så jag tror nog allt att du behöver den också. :)

Svar: Nej, Jag ska inte ha fler neoner i år. det får bli nästa år och vem vet vilka lack som lockar då. :D
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-08 10:14:20

Finfint, både "tjur" och lack :)

Svar: Signe är alltid bäst! :D
Sminkan

Postat av: PolishPig
Publicerad 2012-08-08 10:29:48

Jag har inte heller en enda ur den här kollektionen. Dina bilder är jättefina och jag älskar doft-lack så nu blir jag ju sugen. Jag gillar neonlack i teorin, men använder dem nästan aldrig pga jobbet. Frågan är om jag behöver dem ändå.. hej i-landsproblem ;-)

Svar: Nej, du behöver inte nagellack du inte kan använda. Inte om du inte alltid sträcker dig efter dem på helgerna alla fall. Strunta du i neonerna. Vissa lack kan det räcka att man beundrar på bild.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-08 11:09:49

Jag har inte jämfört dem faktiskt, men jag är ganska övertygad om att nyanserna skiljer sig åt rätt mycket. Tror IAGMM är betydligt ljusare.

Svar: Ja, Pamsan ssäger också så. Ja, då får jag vara nöjd med mitt ljusare lack helt enkelt. Nu ska här sparas för holoköp!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-08 13:06:21

Så fint! Jag har inte heller ett enda lack från den här kollektionen, det blev inte av förra året och sedan har jag glömt av dem..

Svar: Jag tänkte köpa alla ett tag men jag gjorde inte det. Nu har jag andra som täcker de färgerna så det blir nog att jag nöjer mig med mina fyra.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-08 18:38:07

Är som Pamsan dålig på att skaffa Color CLub lack. Har bara två. De har inte lyckats locka mig mera än så. Och neoner har jag inga. Jag får göra som du Sminkan och överväga dom nästa sommar.

Svar: Det är så lustigt, vi pratade just om märken som har haft lite av svackor senaste tiden och nämnde just Color Club. De har varit lite småtrist länge.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-08 18:49:48

Färgen är himla fin! Men Signe är finare!! Color Club har så många fina lack, men de sitter så himla dåligt på mina naglar.. Det är jättemystiskt... :(

Svar: Vad trist. Jag gillar CC för de har så bra penslar och flaskor. Och kvaliteten har ofta varit bra tycker jag, men jag har sällan lack så länge. Enda jag alltid har problem med är A England, tråkigt nog.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-08 20:02:50

Bilderna på Signe är ju helt gudomligt fina. Så sött! Lacket ser inte fy skam ut det heller, även om jag känner mig lite avtänd på att det doftar.

Svar: Jag störs inte av doften alls. Inte så smaskig men inte så hemsk heller. Värre med Missha som luktar ros...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-08 20:48:29

Så fint när Signe luktar och luktar på blommorna! Underbara bilder på Signe och på lacket! Synd att det inte luktar mandarin, det hade varit mer lämpligt :D

Svar: Signe är så bedårande, alltid! :DLacket borde ha en citrusig doft alla fall, men jag vet inte... Mest luktar det konstgjort.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-08 21:53:23

Så fina bilder på lilla Signe! Kan absolut se parallellerna med Ferdinand, de ger båda ett väldigt fridfullt intryck:)

Svar: Ja, visst är det så! Lugna och harmoniska om de får sitta och lukta på blommorna!
Sminkan

Postat av: Nicole
Publicerad 2012-08-09 13:57:30

Älskar denna färgen!

Svar: Ja, den är både snygg och lite rolig.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-09 16:39:39

Neonlack är inte min grej riktigt (men det är himla kul på andra), men Signe är hur söt som helst!
(I o f s förhindrar det inte att jag just har beställt CG Sun-kissed. Det kändes som att samlingen inte kunde vara komplett utan ett neongult lack. ;-))

Svar: Jag trodde inte jag skulle falla så totalt för neoner jag heller men jag har gjort dt, helt totalt! Det är glada, härliga färger!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela