Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Kalahari Kiss

Publicerad 2012-08-02 08:04:25 i Naglar i vitt, nude, beige,

Jag förstår om det här lacket inte är allas kopp te men jag är faktiskt inte missnöjd med det. Det är en varm, gulbeige färg som får mig att tänka på de lädersäten vi hade i vår gamla Saab. Några av er kommer tycka det ser ut som rökar-händer eftersom färgen är så pass gulaktig, men jag fick inte den känslan. 
Nej, läder och mocka ligger närmare i min föreställningsvärld och det kan väl vara vettigt i en kollektion med safaritema. När jag hade sett alla lacken från China Glaze Safari-kollektion så ska jag villigt erkänna att jag inte tänkte köpa särskilt många, kanske inte ens något. Jag var besviken och tyckte färgerna var lite tråkiga. Det var två som stack ut lite, den här och den som ser ut som kolasås, så dem velade jag lite fram och tillbaka om ifall jag skulle ha dem. När jag sedan beställde lack från Trans Design så var det plötsligt fyra platser över i en order (jag hade alltså lagt fem lack i kundkorgen och kan ha nio i en flat rate box) och då såg jag det som ett tecken att jag skulle köpa den här och tre till. Jag är fortfarande lite tveksam till kollektionen och upplever den som trist men jag kan komma att ändra mig om jag får se riktigt bra bilder på dem. 
Det här är alla fall två lager. Första lagret, som jag gjorde så tunt jag brukar, blev väldigt strimmigt och svårt att få ut bra på nageln så jag bytte taktik och körde rätt flödigt på andra lagret. Hyfsat enkelt att måla med, det höll sig där man hade penseln. Inga klagomål på det alltså. Torktiden var bra också.
Som ni ser är det inte jätteglossigt ens med Seche Vite som överlack. Utan SV blir det ännu mer glanslöst så det behövs överlack. Det är inte så att det torkar matt men det är väldigt...kompakt och tungt för ögat. Ingen riktigt lyster. Vad tycker ni om färgen? Den är alla fall helt okej som underklädeslack kan jag avslöja. Jag har provat. Sen skulle ja, om någon ville ha ett underklädeslack, fortfarande rekommendera någon av de tre damerna i Zoyas Touch-kolllektion eller ett av de båda nudelacken som OPI släpper i sin höstkollektion. De är ännu bättre enligt mig och dessutom snyggare. Det här lacket är helt okej. Jag tycker det kan vara lite roligt. Det är dock inte en favorit i sin färggrupp. 
Idag åker jag hem från landet och återvänder till lägenheten. Det kan innebära en viss frånvaro från min sida här på bloggen så om jag inte svarar på kommentarer eller lägger ut hundratals inlägg så beror det på att jag åker bil, packar upp, sätter upp mina nya gardinstänger eller vad man nu kan tänkas göra första dagen hemma efter semestern. Håll tummarna för att hemresan går bra för oss. Signe gillar inte att åka bil. Ni får en bild på Siv som avslutning på det här inlägget. Visst har hon växt mycket!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-02 08:38:10

Jag gillar ju udda färger så måste nog skaffa detta. Det och Desert Sun (tror jag det hette i alla fall) och kanske de två glittren.

Svar: Desert Sun köpte jag med. Sen blev det Purrr-fect Plum och Adventure Red-y. Den senare för att Scrangie skrev att den var så himla bra. Den färgar naglarna som bara fan...
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-08-02 08:46:49

Så otypiskt mig men jag är sugen på detta lack. Tror att det är finare i verkligheten än vad man tror och det är definitivt ett udda lack i min samling!

Svar: Jag kan nog skaka fram en dupe till det från LA Girls tror jag, men jag vet inte om jag ids leta...
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-02 09:11:34

Det såg betydligt bättre ut på dig än på mig iaf!

Svar: Ja, det är mycket hudton i det hela så klart.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-02 10:13:12

Jag var/är inte heller så imponerad av Safari och hade hoppats på mer till hösten från China Glaze. Men några lack kommer det att bli. Kanske inte detta. Det är nog inte min kopp te helt enkelt. :) Hoppas bilresan hem går bra.

Svar: Bilresan gick bra för alla utom Signe som hann bli kissnödig. Stackaren. Håller med om att Safari är en skittrist kollektion och jag hade inte köpt ens de som blev om jag inte hade haft plats "över".
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-02 10:22:21

Nix, det där är inte min grej. Men du.. jag tänker också på SAAB. Men inte på skinnet, utan på denna http://mbjork.home.cern.ch/mbjork/images/ida_1971_96-1-small.jpg haha

Svar: Saab kanske kunde inspirera en hel kollektion? Jag kan tänka mig några typiska SAAB-billack som kan inspirera och säkert finns det annat med!
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-02 11:51:32

När jag först sågkollektionen tyckte jag detta och Exotic Encounter verkade fint, men desto fler bilder jag ser ju mindre sugen på dem blir jag. Beställde från Transdesign igår men inga av dessa fick följa med. Blev främst neonlack :)

Svar: Ja, neonerna är ju mycket roligare
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-02 11:55:28

Hm, måste erkänna att jag personligen kan känna mig lite leds på sådana här "meslack" även om jag kan tycka att det är fint på andra. Tyckte det var jättefint för ett halvår sen och köpte på mig några stycken olika nyanser, (ej CG). Fast de är ju fantastiska som underkläder så de är ju inte dumma att ha. :D

Svar: Nej, man behöver ha några bra nudelack i samlingen som underkläder och jag kan tycka det är skönt ibland att ha något annat än färg. Men jag har inte börjat uppskatta nudelack förrän jag passerade 35 så det är kanske tanten i mig som vaknat?
Sminkan

Postat av: Nagelmania
Publicerad 2012-08-02 12:02:44

Tyckte faktiskt att det passade riktigt bra på dig. På mig gör färgen mest att jag ser sjuk ut...

Svar: vad tråkigt. Jag antar att det är för gult?
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-02 20:20:49

Oj, vad lilla Siv har vuxit! Hon är så söt hon med :) Lacket såg fint ut. Kan nog tänka mig det men det är inget måste just nu känner jag.

Svar: Hon har vuxit galet mycket! Lacket är inget måste för någon men det är helt okej.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-02 21:02:24

Som läderklädslen på en gammal SAAB, jag kunde inte låta bli att börja gapskratta. Klockrent:)

Svar: :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 13:14:18

Jag är faktiskt rätt lockad av Safari-kollektionen över lag. Inte just det här lacket och typ två-tre till, men övriga vill jag nog ha även om det kommer ta tid att skaffa hem alla. Spännande var de ju verkligen inte, och i jämförelse med till exempel Retro Diva så är det en skittråkig kollektion.

Svar: Jag tycker ChG normalt har haft bra höstkollektioner men Safari fick inte igång mig riktigt.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-03 21:06:45

Att man inte kan svara under som en tråd..men oavsett, det kanske kommer till bloggflytten? ;) Blev ett tag osäker på om du menade antal nudelack à la 35 st eller om du menade åldern 35 ;) haha. Men jag förstår vad du menar, nudenaglar kan kännas fräscht ibland (såvida det inte blir cigarett-feeling) då man haft färg i en evighet men att man ändå inte vill ha nakna naglar. Tror inte det handlar om tantighet :D

Svar: Ja, vi får hoppas det blir bättre på WP. Vi är på gång med flytten även om det går segt. Och ja, jag menade åldern. Senaste åren har min smak förändrats så att den breddats till färger jag itne trodde jag skulle gilla. Nu när jag är 39 så är nästan alla färger okej, även rosa och beige. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela