Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå holografiska lack i en jämförelse (swatchsicles)

Publicerad 2012-08-03 20:04:22 i Nagellack - jämförelser,

vad fasen, vi firar holofredag med ännu ett av de inlägg jag knåpade ihop med mina swatchstickor. Att jag har många blå holografiska lack är väl inte förvånande. Många ganska lika varandra också. Blått är en underbar färg på hololack så jag ångrar inte att jag har dessa mängder som ju är fallet. Låt oss titta lite närmare på några av dem.
Tre linjära skönheter ska det här vara. Nfu Oh 65, köpt 2008 eller 2009, MUS Siw och Layla Mermaid Spell. Som ni ser är Laylas lack det överlägset mest holografiska även om det är bra kräm i Siw också. Alla mina Nfu Oh verkar dock ha blivit mindre holografiska eller möjligen har jag först nu jämfört dem noga med andra holosar. Jag minns mina Nfu Oh som svårlackade och har bara använt dem typ en eller två gånger var. Jag har alltid tyckt att de ser holografiska ut på nageln och vet att Nfu Oh ska vara linjära och fantastiska men jag tycker faktiskt inte det ser ut så här. Hur som helst, vill man ha ljusblått holo ska man inte gå över ån efter vatten utan kan lika gäran köpa Siw om man inte vill ha mest effekt för pengarna så klart för då måste valet bli Layla. 
En annan sorts blå har vi här. En hel liten grupp av samma färgtyp faktisk. Ludurana Magnifica och Depend Ocean Blue är ganska lika i effekt och partikelstorlek, de är scattered men inte långt ifrån linjära. Linjär är Sally Hansen Magical Blue Aura som är ett helt enastående lack men svårt att få tag på eftersom det inte produceras längre. Depend 132 är en svensk klassiker. Linjär och ljuvlig. Jag älskar den! Jade Hypnose är mer blå och på gränsen att vara linjär medan Layla Ocean Rush är den definitivt mest holografisk av dem alla. Den och Glitter Gal Blue är av samma färg men Blue är scattered. Japp, det var det. En massa blå skönheter. 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-03 20:24:40

Tack för all denna holo-porr på fredagskvällen! Detta är fredagsmys ;)

Svar: Jag står så gärna till tjänst med lite holo-porr! :D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-08-03 20:48:09

Haha Andreas kommentar var klockren :p Superhärliga blå holosar! Jag måste köpa på mig ett par tycken.. Och några av de lila..

Svar: Några av alla färger tycker jag! Det finns ju så många vackra hololack nu. Vi får passa på och bunkra upp och ta ett av varje färg. minst!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-04 12:00:22

Någon vänlig själ har sett till att jag har Ocean Rush i min ägo. Den står sig väldigt bra i denna jämförelse tycker jag, älskar färgen.

Svar: den vänliga själen gjorde helt rätt i att se till det!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-04 12:18:50

Detta är ju nästan som porr för en holofantast :)

Svar: Haha, ja, kanske det.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela