Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Thunderstruck och Real Silver

Publicerad 2012-01-24 20:00:00 i Emmas FOTD 2012,

När jag nu hade så fina blå och silvriga naglar i helgen så tyckte jag att jag skulle passa på och matcha dem med blåsilvrigt smink. Den blå nyansen på skugga är mycket mörkare än nagellacket, men det är ju inte hela världen. Sminket bar jag i lördags när vi var på min kompis födelsedagsfest. Silverskuggan är samma som jag hade på sminket jag la ut i helgen. Lite tjatigt där alltså, men den sminkningen var ju gammal, det var alltså länge sen jag använde skuggan även om det inte verkar så.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: Make Up Store Cover All Mix i pennform

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Wet N Wild Idol Eyes Distress
Ögonskuggor: L'oreal Color Appeal Platinum Real Silver och Viva la Diva Thunderstruck

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell 110

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea




Jag började med en bas av Shadow Insurance för att få sminket hållbart. Sen applicerade jag Idol Eyes, en krämskugga i pennform på den yttre delen av ögonlocket för att ge det blå lite oomphf. Det brukar dessa pennor vara bra till, tyvärr är de jäkigt creasebenägna. Redan när jag tog bilderna hade jag alltså ett litet i det blåa som syns på blundbilderna. Efter att baserna var på plats applicerade jag Real Silver på den inre halvan av ögonlocket och på den yttre halvan mörkblåa Thunderstruck. Kanterna blendades lite och jag applicerade en highlighter, eyeliner, mascara samt skugga under ögat. Jag hade hade lite bråttom när jag gjorde sminket så därför körde jag säkert och tog fransarna Ardell 110 som är lätthanterade och diskreta. Väldigt fina fransar faktiskt, jag blev belåten med effekten. Sen hade jag såklart rouge och läppstift med samt bassmink och brynfärg. Jag försöker numera börja med ögonsminket och därefter applicera bassminket för att enkelt kunna torka bort skuggor som har fallit ner på kinden. Fungerar riktigt bra faktiskt tycker jag.  Jag har testat det tidigare men inte gillat det, men tror att det var för att basen tenderade sudda brynen. Nu väntar jag med brynen tills ögonsminket och basen är på plats och då blir det riktigt bra. Sen ser det ju galet ut med massa smink utan ögonbryn men det är ju egentligen inget problem så länge man kommer ihåg att måla brynen innan man kilar ut:)





Sen tänkte jag att vi kör en annan bild från helgen också, nämligen en på Noblezze. Var ju herrans länge sedan hon var med på blogen, något som Sminkan ibland klagar över. En liten bild på min pålla får ni alltså som bonus. Som ni ser är hon ordentligt påpälsad nu när det är vinter:)


Kommentarer

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-01-24 21:06:04

Vilken fin sminkning! Den ska jag nog prova på någon helg. =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-24 21:15:05

Polityr: Tack så mkt! Gör det vet ja:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-24 23:00:47

Vad tjusig sminkning :) och vilken supersöt häst! vill klappa <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-25 05:49:26

Annie: Tack så mkt:) Ja visst är hon! Sötast i hela världen...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 06:31:49

Jätesnyggt! Jag gillar det turkosa som du lagt över den mörkare krämskuggan. Snyggt att jobba i lager och ändå låta basfärgen lysa fram.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-25 07:38:52

Söta lilla hästen! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-25 08:10:13

Det var verkligen en sminkning i min smak, Jättefin!



Noblezze är alltid kul att se!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 09:00:08

Men åh, jag vill klappa mulen..... Så kul att få se din häst också! :D



Och sminkningen var gryyymt snygg!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-01-25 10:40:00

Åhh häst! Underbart :) vill också ha.. drömma

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-25 21:10:12

Jättefin sminkning, och vad fin Noblezze är!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-28 12:58:13

sminkan: Tack:) Det är inget turkost, bara blått och silver. Tror att det blev så i skarven...



Mrs Data: Ja hon är den sötaste:)



kerstin: Vad roligt att du gillar den! Vad bra:)



Chaosophia: Visst är hon en sötis!:) Tack så mkt!



Lacklycka: Tack:) Ja det är mysigt!



roxcat: Tack så mkt!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela