Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svart nyårssotning med strass

Publicerad 2012-01-02 12:54:21 i Emmas FOTD 2012,

Igår visade jag ju mina nyårsnaglar, idag tänkte jag att vi kunde kika på sminket. Jag är fortfarande ledig, börjar jobba imorgon, så jag har lite td att fixa med bloggen och då får man ju passa på. Dessutom är jag fortfarande förkyld så det är nyttigt för mig att ta det lugnt, blogga, läsa och spela alfapet till exempel:)
På nyårsafton var min förkylning som allra värst, min näsa rann som en jävla kran, men vi skulle ju ha fest och det känns inte så kul att ställa in på nyårsafton så vi körde ändå. Maten var förberedd näsatn helt så där hade jag lite tur. Sminket var ju värre, hade varit bra om det hade gått att förbereda ett ickeförkylt ansikte, men den möjligheten fanns ju tyvärr inte så det var bara att göra det bästa av situationen. För att göra sminket något mer snytbeständigt grunade jag med primer, i övrigt har jag inga speciella åtgårder att tipsa om vid förkylning. Jag tyckte dock att sminket blev bra, mitt förkylda ansikte till trots.

Hyn
Primer: Freeze 24/7 Go Instant Smoother &Brighter

Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Scult Concealer

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Pink Swoon & MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC Paint Pot Blackground
Ögonskuggor: Mac Danger Zone, den svarta delen och MAC Knight Divine

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Hotties

 

Läppar

Läppstift: Givenchy 715







Bas för ögonskuggorna är Shadow Insurance och Blackground. Shadow Insurance för hållbarheten och Blackground för svärta och skimmer. Ovanpå Blackground applicerade jag svartglittriga Danger Zone, en gammal LE-skugga från MAC. Den svarta kanten sotades och blendades ytterligare en aning med gråa Knight Divine. Sen applicerade jag highlighter och då blendade jag kanten lite mer. Blackground och Danger Zone applicerade jag även längs med undre fransraden för att det skulle bli lite sotigt. Och så på med eyeliner, mascara och lösögonfransar såklart. Efter att det var på plats var det dags för stenarna. Jag använde strasstenar ur ett litet strasshjul som jag köpt på ebay. Stenarna limmade jag fast med vanligt franslim, det är lätt att få dem på plats, de sitter bra och de känns faktiskt inte alls, kan vara värt att testa alltså om ni gillar strass. Slutligen avslutade jag med rouge läppstift samt lite inliner. Inlinern glömde jag faktiskt först, det är därför den är med på en del bilder men inte på vissa. Den här looken är löjligt lik den jag bara förra nyår, då hade jag en grön sotning med grön och lila strass. Det känns dock som en lämplig nyårslook och jag är väldigt nöjd, även om jag känner att jag måste hitta på något annat nästa nyårsafton:)

 

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-02 13:23:46

Vilken fantastisk start på 2012! Man kan inte se att du är förkyld. Det är supersnyggt och dramatiskt och läckert på alla sätt. Jag ska visa smink sen, jag hade trott jag skulle hinna före dig men såg sen att jag inte gjort det, men det kommer ikväll.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 13:26:40

Sminkan: Tack, vad roligt att du tycker det! Jag tycker också att det känns som en bra start på året. Ja men eller hur! Jag tycker jag är mycket snyggare här än vad jag kände mig som. Vilket är tur, för jag mådde halvrisigt...

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-02 15:03:50

Himla snyggt! Sådär får jag aldrig till det även om jag försöker. Får kanske titta på lite tutorials och lära mig.

Tycker som Sminkan att du inte alls ser förkyld ut, men du kanske snöt sönder näsan senare? Krya på dig!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-02 16:17:05

Superfint! Och vilken perfekt matchning med naglarna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 16:49:35

Mrs Data: Tack! Det är nog en övningssak, men visst kan det vara bra med några tutorials för att slipa tekniken, det finns ju massa duktiga tjejer och killar på youtube som är väldigt pedagogiska. Näsan är lite trasig i huden här, men det syns bara om man zoomar in. Det blev betydligt värre under kvällen. Igår var den bedrövlig men nu är den på bättringsvägen:)



Kerstin: Tack! Ja det tycker jag med, jag är väldigt nöjd med den matchningen!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-02 18:57:27

Jättefint Emma! Gott nytt år<3

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 20:18:39

Sanna: Tack Sanna! Detsamma till dig:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-03 22:02:06

Du ser inte ett dugg förkyld ut, utan lika fräsch och snygg som vanligt! Sminkningen var jättefin, men personligen hade jag föredragit den utan stenarna. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-04 15:59:00

Chaosophia: Tack! Nej jag tycker att jag bär min förkylning med grace faktiskt, jag är belåten med hur jag ser ut, det gick dock ganska mkt foundation för att täcka min röda näsa och min kabuki blev lite snorig.

Kul att du gillar sminket:) Det där med strass är väl individuellt, jag är väldigt förtjust i det men är medveten om att inte alla tycker att det är lika fantastiskt som jag gör:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela