Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blodiga nagelband? Nej, en ruffian...

Publicerad 2012-01-26 16:14:00 i NailArt,


Emma visade ju en jättefin ruffian i blått och silver och jag fick genast lust att ha en jag med. Jag hade massor av ruffians under en period, många ligger i arkivet eller blev inte ens fotade. Varför? För majoriteten inte blev snygga nog. Nej, det är inte frihandandet som är problemet, det klarar jag om det är ett bra lack jag målar med, problemet är färgkombinationerna. Jag har oftast en ruffian som en dag två-uppiffning och det är ju inte alltid man har en färg som lämpar sig att ruffianisera. Här kommer en sådan kombination som inte borde ha fått bli en ruffian. Orangeröd och svart. Depends orangeröda och Wet'n'Wilds svarta. Det ser lite ut som man skulle ha blödande nagelband. Den har legat i arkivet så jäkla länge, men här kommer den nu alla fall. Hu, vad hemskt den ser ut... Undvik att ha rött eller orange som bas för era ruffians, flickor... 
Gamla, snyggare, ruffinas har ni här:


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-26 16:23:17

Haha, kan tänka mig att det såg ut som om att du hade blodiga nagelband i verkligheten, men på bild ser det himlans tjusigt ut! :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-01-26 16:47:01

Lite sådär Loboutin över den!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-01-26 16:53:55

Äh vadå, jag tycker att det blev rätt tufft :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 17:34:47

Nailtastic! Det är rätt förskräckligt...



Ninni! Hm... välvillig tolkning...



Lacklycka! Ni är snälla...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-26 18:48:28

Hehe, jag har också gjort en ruffian med röd färg underst en gång och det såg verkligen ut som att jag hade fått naglarna utryckta en liten bit. Det var inte jättesnyggt, men kanske skulle kunna vara något på halloween :)

Dina andra ruffians var superfina och jag gillar verkligen den svart-guldiga!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-26 18:49:15

Haha.. håller med att det såg läskigt ut! Alltid kul se andras fel-tänk... det är alltså inte bara jag som lyckas med manikyrer som inte borde blivit av :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-26 19:13:44

Jag tycker att även de röda och orangea var fina, iallafall på bild som Ninni säger :)

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-26 19:24:54

Tyckte den var häftig och alldeles lagom rockig:)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-26 19:30:09

Tycker också den var riktigt cool :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-26 20:07:56

Många fina ruffian där, men den första var kanske mindre lyckad när det gäller färgvalet :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 20:35:37

Annie! Ja, det är obehagligt med det röda så här. Usch! Den svart-guldiga är fin, det tycker jag med.



Kitty! Nej, det händer alltför ofta att man misslyckas om man försöker sig på något nailartrelaterat...



Kerstin! Nja... Jag håller ju inte med. :D



Lela! Jag tycker den är obehaglig.



Cactus! Jaså? JA, det är ju bra att ni läsare inte ryser av den så som jag gör.



MNPO! Ja, det är en underdrift om något...

Postat av: Christel
Publicerad 2012-01-27 20:18:28

Heh, jag tycker den rödsvarta var rätt cool... :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-27 22:48:57

Jag tycker det ser ganska coolt ut:) Men visst, effekten är lite blodig...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-28 01:17:06

Det ser snyggt ut på bild, men jag har ju gjort samma misstag själv (fler än en gång dessutom...), och jag minns väl hur hemskt jag reagerade på det varje gång jag råkade titta ner på mina naglar. Inte bra!



I övrigt är ruffians antagligen den enda nail-arten (räknas det ens?) som jag både står ut med och gillar! Eller ja, funky frenches och målade halvmånar också förstås!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-28 08:06:22

Christel! jag rekomenderar ingen att prova att göra en egen. Det är inte snyggt.



Emma! Mycket blodig. Väldigt läskig.



Chaosophia! Ja, visst är det örskräcligt med det röda i botten. Usch! Och jag räknar ruffians, funky french och halvmånar som nailart. De tär lite lagom för mig med. Jag blir mindre och mindre nagelartig med åren.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela