Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Rock-It

Publicerad 2012-01-21 10:04:00 i Naglar, vampy,

Orly Rock-It har ni sett på betydligt bättre bilder än mina. Jag tycker färgen på lacket är jättefin men jag blev ng mindre hänförd över hur det ser ut på mig än över de bilder jag sett på det. Fel ljus kanske? På mig är det ljusare och mindre kallt i tonen, mer koppar och mer rosarött med varm underton. Det kommer fram en del lilarosa också, men jag ser mest av de koppriga och varma röda. 
Som ni ser har lacket en hel del glow men inte så mycket åpå mig som på bilder jag sett. Det är inte fullt ut vad jag färväntade mig. Mina bilder är dock tagna en disig vinterdag och ljus är alltid viktigt när man pratar om lack, jag kan tänka mig att det skulle upplevas annorlunda en annan dag. Och missförstå mig rätt, det är fint, inte så wow som jag trodde men absolut fint.
Formulan var lite tjock och seg, jag ska förtunna med Seche Restore till nästa gång. Jag är inte så förtjust i de långa penslar som Orly har, de sviktar för mycket, men de är bättre än mopparna från OPI. Båda märkena har dock penslar som stör mig så pass att jag avstår från köp om inte lacken är extraordinära, eller åtminstone att jag tror att de ska vara extraordnära. ;D
Tre lager, seg torktid men fint lack. Skulle jag betygsätta skulle den få en 3,5 av 5. den sista halvpoängen för att jag fortfarande tror den skulle kunna vara snyggare en dag med sol.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-21 10:43:58

Jag tror också att lacket gör sig bättre i fullt solljus, men det ser fint ut på dina bilder också.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-21 10:49:23

Wearin' it since yesterday! :) Den kalla färgen passar mig bättre än exvis Zoya Blair. Fick massa beröm på jobbet iaf. Jag gillar. Den ser lite glittrigare ut på dina bilder jämfört med hur jag upplever den på. Jag har ett lager SV ovanpå. Dina bilder ser dock alltid yummigt glossy ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-21 11:10:35

Tycker det ser vackert ut på dina bilder. Trevligt lack...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-21 11:21:06

Jag tycker det ser strålande ut på dina bilder! Väldigt vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-21 15:12:43

MNPO! JA, det får bli ett nytt försök med det en annan dag.



Kitty! Jag har också ett lager SV. :D



Emma! Ja, trevligt men inte stunning.



Nailtastic! Ja, det är inte fult men jag trodde det skulle vara ännu finare. Som på dina bilder...

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-01-21 15:58:21

Denna står oprovad här hemma. Ser fint ut men då väntar jag lite tills solen visar sig med att bära det tror jag :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 16:02:23

Lacklycka! JA, vänta till en vårdag!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:30:31

Jag tycker nästintill att det ser helt spektakulärt ut faktiskt. Det är absolut inget som helst fel på dina bilder, för nu blev jag övertygad om att jag verkligen måste skaffa detta!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 17:59:16

Chaosophia! Haha, ja, det är nog värt att ha.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela