Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Warm&Fozzie

Publicerad 2012-01-04 19:03:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

Warm&Fozzie var inte ett lack som omedelbart lockade när jag fört såg bilder av OPI Muppets collection. Jag är inte så förtjust i brunt även om jag ibland bär färgern och gillar det. Mellannyanser av brunt är särskilt knepiga och är de dessutom varma i tonen är jag nästan säker på att de inte är för mig. Så kom det bilder, först hos Alizarine och sedan hos Chaosophia och ja, jag började ändra mig. Efter bilderna hos Alizarine så beslöt jag köpa minisetet som innehåller W&F och när Sofia visade sina bilder slog jag till på en fullstor flaska utan att ha testat minin. Det här är mitt första försök med lacket, ni ser att det är den lilla flaskan. 
Det är ett semi-foiligt lack, alla fall i finish enligt Sminkan-boken. Det är en finish jag älskar så det är ju ett plus. Så gillade jag W&F? Mja, både och faktiskt. Finishen är vacker, färgen är helt okej trots att det är mellanbrunt och varmt. Det är dock inte ett lack som får mitt hjärta att klappa något extra och jag tror inte jag behöver min stora flaska av det. Istället blev den min mammas julklapp. Mamma är väldigt förtjust i färger som koppar, oliv- och armégrönt och de röda nyanser som går mot rost, tegel och så. Det här blir det perfekta bruna för henne. Warm and Fozzie har både brunt, brons, guld, koppar och ibland en liten aning olivtonad grön i sig.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-04 19:29:45

Hm, fint men kanske inte riktigt jag. Då tror jag hellre att jag satsar på några duokroma lack istället :D Är det här kanske också något duokromt?

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-04 19:34:47

Riktigt fint tycker jag!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-04 19:40:27

Jag tycker det ser fantastiskt ut på dig! Synd att du inte tyckte om det så mycket som vi båda hoppdes på (iaf jag!).

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-04 19:51:21

Jag har väntat på att du ska testa Warm & Fozzie eftersom jag varit nyfiken på vad du skulle tycka om den! Jag tycker det är jättefint på dig!

Postat av: Josephine
Publicerad 2012-01-04 20:04:08

Jag tycker att det är ett himla fint lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 20:18:18

MNPO! Ja, kanske lite.Jag tror det.



Kerstin! Jag tycker också det är fint. Speciellt på Sofia!



Chaosophia! Det är fantastiskt vackert på dig och på mamma. Det är nog vackert på mig med men det är inte "jag".



Nailtastic! Aj då, det har legat i arkivet i mer än en månad... :D



Josephine! Ja, det är vackert. Väldigt vackert till och med.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-04 20:45:09

Vad roligt att höra vad du tycker om det, och jag tycker det ser ut att klä dig!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 20:58:42

Makeupoholic! Den är väldigt vacker men den tilltalar mig inte på mig, liksom.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-04 21:31:04

Jag har velat fram och tillbaka med det här hur många gånger som helst, köpa eller inte köpa... Väldigt fina bilder, men brunt är egentligen inte min grej riktigt... hmmm

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 22:59:19

Cactus! Ja, brunt är svårt.

Postat av: CC
Publicerad 2012-01-05 05:38:51

I like it!!!

har forresten inkopt den dar Red Brandt till dig!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 07:29:17

CC! Du är fantastisk! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-05 11:20:08

Mycket fin, jag ångrar lite att Fia inte fick det av mig, det hade varit så snyggt på henne. Hon ska få en flaska ändå tror jag, bara för att...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 14:15:57

Emma! Ja, köp en flaska till Fia. Är det Eriks mamma?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela