Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nicole by OPI Kendall at the Katwalk

Publicerad 2012-01-18 18:36:00 i Naglar i blått,

Vi gillar blått, eller hur, och har vi börjat med ett vackert blått lack så ska vi väl fortsätta med samma sak. Vackra blå lack alltså. Här kommer dagens andra blå skönhet, lite mer aktuellt kanske än det förra. Det här lacket kom i höstas med Nicole by OPI:s Kardashian Collection. Jag har ett enda NOPI-lack sedan tidigare, ett rosarött hololack som köptes marginellt före det här. Jag har alltså ingen erfarenhet av märket sedan tidigare. Flaskan är ju förskräckligt opraktisk men det gick rätt bra att måla med penseln så jag var ändå inte missnöjd.
Lacket är vackert, vackert, vackert! Det är ett mycket opakt glitterlack, här ser ni två lager av det utan något lack under, och det har bra egenskaper vad gäller torktid och så vidare. Jag hade det förra veckan och fick massor av komplimanger då färgen verkligen syns och dessutom klär min bleka, rosa hudton.
Det är en glad blå. Den faller i mellanregistret, vare sig mörk eller ljus, med en dragning mot turkosblått i och med att glittret i den är turkost, blått, lila och grönt. Det är relativt hungrigt, jag hade tre lager överlack men jag är också superallergisk mot att känna struktur på lacken. Jag vill ha glassläta naglar.
Om man bortser från det fåniga sättet att stava namnet, ja, kanske det fåniga namnet rakt av, så är det ett underbart, fantastiskt lack som jag älskar. Helt klart väl värt att ha i sin samling. Det är oerhört gnistrande och härligt i precis alla ljus och dessutom mycket vackert under en glascabochon. :D
Vi avslutar med en bild tagen under OTT-lampan för den visar hur glittrigt det är på ett annat sätt än dagsljubilderna.

Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2012-01-18 19:45:51

Very nice!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-18 19:54:01

Urtjusigt ju! Älskar blått och grönt tillsammans, det blir alltid fint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-01-18 20:00:57

Vad fint! Jag gillar speciellt att det är lite grönt glitter som kommer fram. Grönt och blått är lite av min favoritkombo kan dock inte komma på ett enda lack i den

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-18 20:50:28

Oj oj oj, det är så vackert, så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-18 21:22:06

Mycket tjusigt. Och ja, namnet är tramsigt...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-18 21:28:33

Mina! it is gorgeous!



Nailtastic! Ja, det är så himla snyggt!!



Kajalen! Ja, jag håller med och nej, du har rätt, jag kommer inte heller på några andra.



MNPO! Ja, så oerhört fint!



Emma! Skitnamn men man får bortse från det för det är underbart annars!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-01-18 21:42:57

Kom precis nu på att jag sitter här med Milani Blue flash på naglarna. Undra om man skulle ta och para det med nått grönt glitter. Tex Grass green (?) från Nubar. Har du frankat glitter? Bör man ha ung 1/3 klarlack då med tror du?

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-18 21:43:13

oo så snyggt håller med1 Älskar blått jaha och vad menas nu med Ott-lampa ???

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-18 21:51:29

Kajalen! Jag har bara frankat med glitter i jellybas, då måste man ha mer än 1/3 klarlack för att inte glittren ska drunkna. Nubar Grass green är ju inte så täckande så den borde väl funka i layering?



Liza! Det är en speciell sorts lysrör som ska påminna om dagsljus. Jag har en sådan arbetslampa för att få bra ljus för handarbete och även kunna få en dos "fejkljus" på vintern. Mycket effektivt och bra.

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-01-18 22:02:28

Fantastiskt snyggt! Jag har fått en grej för blåa lack de senaste månaderna och detta väcker habegär. Man får väl ta en utflykt på ebay och se om man har tur... Vart fick du tag på ditt?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-18 22:05:43

Vikab! Ebay var min källa också. Det är rätt lätthittat.

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-01-18 22:08:27

Jag brukar inte gilla blå lack egentligen, men det här var så diluterat med andra färger så jag blev faktiskt lite sugen! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-18 22:20:14

Underbart vackert! Jag känner starka habegär!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-18 23:59:09

ok ok var får man fatt på det ljusröret?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 06:23:30

Karusell! Det är ett jättefint lack så jag förstår att du kan göra ett undantag för det. :D



Kerstin! Ja, det är ett lack man inte kan missa!



Liza! fråga i lampaffären eller googla det. Jag har svårt att veta var du kan få tag på ett eftersom vi bor i olika delar av landet.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-22 13:26:02

Det är extremt snyggt på dig! Jag vill liksom dyka in i skärmen och sno din flaska även om den är opraktisk och har en fruktansvärd form... Puckon som utformade den.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 16:04:42

Chaosophia! Den är verkligen vacker så jag förlåter den att den har så dum flaska. Jag älskar det här lacket.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela