Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh # 50

Publicerad 2012-01-12 21:47:00 i Naglar - flakes,

Flakes är ju vårens trend i nagellacksvärlden så varför inte putta ut ett inlägg till idag och visa lite flakelack. De första flakelack jag provade var Nfu Ohs lack och jag var hänförd då. Det var 2008. Sen blev jag nog lite blasé och har inte använt speciellt mycket av dem. De är ju fina, det är de, men jag tröttnade på att de alla flashar grönt. Nästan alla fall. Här är ett av dem som inte gör det i så väldigt hög grad, Nfu Oh # 50. Annars är det ett av de där vanliga flakelacken från Nfu Oh. Lite blåaktiga flaskes i lila skir bas. Inte så spännande. Här är det över ett lite blålila lack. Finns inte så mycket att säga. Fint men inte så att jag vill bära det särskilt ofta.
Gillar ni flakelack? Har ni några och i så fall vilka? Kommer ni skaffa fler? Jag är faktiskt sugen på Zoyas men troligen mest för att det är just Zoya. Jag är väldigt svag för deras lack.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-12 22:25:33

Jo.. jag som är rookie i lackvärlden har och kommer nog skaffa ett och annat flake-lack. Gammalt för någon är alltid nytt för någon annan och modet går i cirklar....



Det kommer dock dröja innan jag skaffar orange kavaj med feta axelvaddar igen. Like, never, ever. (I think)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-12 22:48:11

Fint! Jag har inte några ännu, men planerar givetvis att skaffa :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-12 23:59:36

Jag tyckte den här kombinationen var superfin! Jag känner mig lite kluven till zoyas flakies... Det finns ju så många andra fina(re) lack som jag också vill ha och jag har ju redan en hel del flakies som jag inte använder sådär jättemycket... Svårt val...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-13 05:54:31

Kitty! Å, jag menade inte att flakes redan varit trendiga, de har funnits länge hos enstaka märken (Nfu Oh, Sally Hansen, OPI ,Koh, Nubar) men inte slagit stort. Nu kommer de öven hos andra märken och blir mer synliga även för de som inte är nagellacksnördar. Jag förstår dock hur du menar eftersom jag själv var ung på 80-talet. Det finns vissa trender man provat som man inte vill prova igen.



Kerstin! Ja, de är fina, det tycker jag med. Jag bara använder det inte så ofta eller länge.



Annie! Ja, jösses vad flakes som kommit sista tiden. Ska bli spännande att se hur man påverkas. Om det blir mer flakes på de egna naglarna liksom.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-13 06:29:44

Jag är svag för flakes, men har en hel del Nfu-Oh så jag vet inte om jag kommer att skaffa fler. Jag kommer dock att använda de som jag har lite oftare dock.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-13 18:10:29

MNPO! Ja, man kanske gör det nu, påverkad av alla andra... :D

Postat av: Ingela
Publicerad 2012-01-13 20:05:45

Det där blev riktigt fint :)

Jag äger 3 stycken, Nubar 2010 och 2 från NfuOh. Blir nog inte fler här för de jag har används sällan...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-13 21:09:51

Ingela! Ja, det vore ju bra om man lät bli att skaffa fler när man vet att man inte använder de man har. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-14 10:31:30

Nfu-Oh är de första flakies jag någonsin köpte, och därför gillar jag dem bäst. I övrigt har jag några från MUS och det jag fick av dig från Mavala, ett nytt Ludurana och några få lack som har flakies i sig som jag inte är förtjust i. Hindrar det mig från att köpa Zoyas? Näe, tydligen inte.........

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-14 11:12:36

Det här är definitivt mitt favorit-flakelack, just för att det inte har de vanliga färgskiftningarna. Det kan nog hända att jag skaffar något av Zoyas flakelack, jag behöver spana in dem lite bättre bara innan jag bestämmer mig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 15:29:35

Chaosophia! De var mina första flakes också. Och jag har en hel hög med mer eller mindre, ofta mindre, uppskattade lakes. Zoyas är ändå intresanta. Man är störd i huvudet...



Roxcat! Ja, man slipper en del av den där gröna som många har. Flakes kan vara för lika helt enkelt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela