Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Phazers on Stunning

Publicerad 2012-01-30 17:28:00 i Naglar - duokromatiska,

Vill ni se ett lack jag inte alls gillade. Ett mesigt duokromt lack. Lite sjöskumsgrönt, lite rosabrunt. Inte så mättade färger och inte så spännande lack. De små silverflecksen i gör den inte ett dugg mer rolig. 

Blekt, intetsägande, tråkigt. Tre lager för att få lite fjutt på det och det hjälpte inte. Det är dessutom ett layeringförsök för att i botten är det mörkgrönt. Inget som lyckades lyfta det här ur den halvdanhet som präglar det. Nej, inte ett favoritlack. Bu, Misa, ni kan bättre.

Kommentarer

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-01-30 19:32:03

Den såg litt ut som OPI Not like the movies, men mindre duokrom og med mindre glitter. Den var dog ikkje heilt mi greie.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-30 19:44:05

Känner verkligen precis som du! Om man ändå ska ge sig på att göra duokromatiska lack så kan man väl ta i litegrann! Mjäkigt och menlöst är vad det är.

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-01-30 19:44:21

Synd att den duokroma effekten inte syns mer, då hade nog dettqa varit ett rikgti panglack!

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2012-01-30 19:44:23

Vissa säger "Ni behöver det!", andra "Spring för livet"..

Detta är det lack som plockats bort och lagts till mest på min Vill ha-lista, de senaste månaderna.

Nu tog jag bort det igen, dessutom är jag lite rädd för ev. krabbfingrar, bah dumlack!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-30 20:07:26

Lite halvtrist och blekt... nä, det där var ingen höjdare direkt.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-30 20:24:27

Detta ser inte så dumt ut men... Det finns så många andra duokroma lack som lockar istället... Det här lacket får vänta för min del...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-30 20:31:09

Hm. Jag tycker faktiskt att det ser fint ut.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-30 21:02:19

Manjana! Ja, den är också lite blek...



Nailtastic! Ja, lite mer färg...



Polityr! Ja, eller om det varit mer rött eller så. Den lite rosabruna är lite trist.



Kajsa! Jag tror du kan avstå. Du får komma hit och prova det annars.;D



Brilliant! Ja, mjäkigt.



MNPO! Jag tycker det finns så många vackra med gröna toner nu att det här inte alls kan mäta sig.



Pamsan! Okej, vad bra att det har några fans. ;D

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-01-30 21:11:01

Fint! Fast kanske inte det jag hade sträckt mig efter först om vi säger så. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-30 21:39:58

Ja jag tycker med det är lite mesigt...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-30 22:23:59

Jag tyckte det var fint jag, men jag gillar nog fjösigt ;-) Min spontana tanke var att den är som en lite grönare version av OPI NLTM, såg att nån annan skrivit det också.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-30 23:09:36

Tycker inte om det alls! Vilken sjuk besvikelse det blev, när det inte alls ser ut som på promobilderna irl.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-01-31 00:12:23

Jag funderade på att skaffa det här, men beslutade mig till slut för att låta bli. Nu känns det som ett helt riktigt beslut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 06:29:50

Karusell! Nej, frågan är om det kan bli coolare om man häller i grön/rött färgskiftande pigment?



Emma! Ja, verkligen....



Makeupoholic! Du har en poäng, om man vill ha lite duo och lite grönt men inte vill att naglarna ska vara i fokus är den ju bra.



Sanna! Nej, jag håller med.



NAgeldraken. Bra för dig att du valde annat. Jag hade också kunnat lägga pengarna på något mer spännande.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-31 08:40:19

Det är ett lite mjäkigt lack, men jag tycker ändå att det kan vara rätt vackert vissa dagar, helt beroende på humör förstås.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-01-31 08:47:22

Jag tror att jag har kommit på att doukromt inte är min grej. De ser så fantastiska ut (generellt, detta var hemskt) men jag tycker i princip aldrig om dem när de väl sitter på mina naglar

Postat av: Mona
Publicerad 2012-01-31 16:49:34

Det är fint men mjäkigt... lite som bakelser med för lite smör i.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 18:06:38

Chaosophia! Ja, det är nog mycket i humöret.



Kajalen! Det var tråkigt att höra. Jag älskar duokroma lack. Inte det här dock. :D



Mona! Ja, definitivt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela