Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lacquistry Black Christmas

Publicerad 2012-01-08 08:21:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Istället för att kasta oss rätt ut i nästa kollektion jag har att visa, Laylas holografiska lack, så mellanlandar vi i lite glitter. Ett väldigt roligt glitter! Det här är Black Christmas från independentmärket Lacquistry. Jag tycker det är jätteroligt att så många lacktokiga tjejer börjat göra sina egna nagellack och sälja dem. Lynnderella är ju en stor succé men det finns fler och Lacquistry är det första av dem jag är nyfiken på som jag testar. Nerd Lacquer känns också väldigt lockande speciellt med tanke på de teman hon gör sina kollektioner efter. Pam's Girly Bits är också ett indiemärke värt att kolla på. Spana in, vet jag!
Men nu är det Lacquistry och Black Christmas. Det är ett mycket täckande glitterlack, det ni ser är två lager, och det består av glitter i svart, rött och grönt. Det svarta är dominerande men man ser det röda och gröna hela tiden ändå. Det är ett hungrigt glitter. Mycket hungrigt. Det blev också den här stackars manikyrens död då vi alla vet vad som händer om man applicerar många lager Seche Vite på en glittermanikyr. Japp, det släpper från nageln inom 24 timmar. Hade jag varit klok kanske jag fått det att sitta bättre med en topplacksmacka av ett icke snabbtorkande mellan lagren av SV men man vet ju inte. Alla fall, det föll loss från två naglar i stora sjok. Jag brukar alltid ha ett vanligt överlack innan jag lägger SV på rena glitter och som sagt, varva överlack, annars och vill inte säga så mycket om hållbarheten innan jag provat på "rätt" sätt. Och visst är det tjusigt! Jag älskar idén med det här lacket! Bilderna är tagna i mulet, mulet ljus. Det var innan jag slängde på de där två extra lagren Seche Vite så bara ett lager överlack. Inte helt slätt då som ni ser. De extra lagren överlack ger en helt slät yta.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-08 09:45:28

Jättefint glitter! Roligt att det kommer så många independentmärken!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 10:17:58

Jag är inte så jätteimpad faktiskt, men jag brukar ju sällan gilla såna här lack...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-08 11:25:56

Jag är inte heller speciellt impad av själva lacket, men jag gillar verkligen att det kommer fler och fler indipendent märken! Synd bara att alla gör glitter, glitter och ännu mer glitter!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-08 11:46:50

Jag gillar färgen, men det känns onekligen julig. Vad roligt med massa independent-märken, jag hade ingen aning om att dessa fanns! :D

Postat av: Aila
Publicerad 2012-01-08 13:37:28

Men åååh, vad fint!! VILL HAAA!!!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-08 13:50:57

Ser jättefint! Jag skulle kunna tänka mig en gran med julgranskulor som såg ut som det lacket :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 16:39:57

MNPO! Ja, det är jättekul med alla olika lackmärken som poppar upp.



Emma! Nej, du har så konstig glittersmak. ;D

Eller å är det jag som har det.



Chaosophia! Jag håller med, det är bara glitter hos alla. Det vore kul med lite nytänk och spännande färger i andra finisher.



Annie! Nej, man har inte hört så mycket om dessa små lackmärken än men det sprider sig nog sakta men säkert precis som de små mineralsminksmärkena gjorde för några år sedan.



Aila! ja, det är fint!



Kerstin! Jag tycker det är ett väldigt snyggt lack så det skulle nog bli fina julgranskulor.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-08 17:41:03

Why oh why tipsade du om Nerd Laquer??? Jag är helt besatt nu. Inte nog med att de har Doctor Who-lack, de har "Don't blink" som är ungefär det bästa DW-avsnittet jag sett! Vill ha!!!!!!!!!

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-01-08 17:43:37

Jeg har også lyst til å prøve Lacquistry! Har veldig lyst på den Nattsvermeren-lakken, det er en av mine favorittfilmer! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 18:02:38

Mrs Data! Hahaha, ja, jag tänkte på dig faktiskt.Hon har lite Star Trek-lack med. Fantastiska grejer!



Solveig! Ja, det finns några lack man vill ha helt klart. Jag har köpt två än så länge. Känner in formulan lite.

Postat av: laura
Publicerad 2012-01-08 20:27:01

this is awesome color!



http://dizizi.blogspot.com

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 21:03:31

Laura! It is!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela