Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Beetle Green

Publicerad 2012-01-05 20:46:00 i Naglar i grönt,

Och nu till något helt annat. Det kommer så klart fler MariMoons men inte just nu. Istället får ni ett lack som många bloggat om och älskat. Beetle Green från IsaDora. Blankt och svärtat skalbaggegrönt. Kan man säga mer. Två lager av lacket och snabb torktid. Det är som vanligt hemsk pensel men annars ett helt okej lack. Formulan är aningens tjock för min smak men det är absolut ett lack som, om man kan hantera penseln, är lätt att få jämnt och snyggt på nageln. Så är jag en av dem som älskar det? Både ja och nej. Det är snyggt men påminner en del om andra lack, t.ex China Glaze Emerald Fitzgerald. Beetle Green går dock segrande ur striden för den är något mer svärtad och har lite mer djup. Den har dock inte det skimmer av lila på nageln som flaskan lovar vilket gör mig lite besviken. Det är en vacker färg men genom glaset ser det ut att ha mer djup än det har på nageln. Men jag gillar det. Jag gillar det definitivt. Jag älskar det inte för det går inte så länge IsaDora plågar oss med pensel bred som en ladugårdsdörr. Nu har jag inte så mycket kvar av min Beetle Green heller för den har jag använt när jag frankat hololack. Så kan det gå. 

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2012-01-05 22:19:52

ÄLSKAR'T

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-01-05 22:46:05

Väldigt fint skimmer!

Postat av: Karin
Publicerad 2012-01-05 23:04:58

Yey !!! Nu fungerar det att läsa inläggen och kommentera från bloglovin för mig igen :) Härligt!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-05 23:55:03

Wohooooooo!!!! äntligen funkar det kommentera ( De va f*n på ti,n)S

snygg färg köpte hunter men det kan ju inte jämföras detta är ju snyggare..

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-06 09:00:04

Så fint matchat med skalbaggen!

Postat av: Michan- Beauty by M
Publicerad 2012-01-06 09:30:44

Jag älskar Beetle Green,och jag älskar den breda borsten. Men så har jag även ganska breda naglar, så det går jättelätt och fort för mig att få det jämnt och snyggt med Isadoras lack :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 09:45:28

MNPO! Ja, det är det nog. Men inget lila...



Karin! Ja, tack vare den hjälp vi fick med screen shot av dig!



Liza! Japp, nu är det ordnat.



Kerstin! Ja, fast de matchar ju egentligen inte... :D



Michan! Ja, det finns ju naglar för alla penslar. Jag är en zoya/nubar-pensel-tjej. :D

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-06 13:52:54

Älskar Beetle green:) skimmret är så snyggt. Riktigt bra bild dessutom som gör lacket väldigt rättvist:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 16:22:04

Lela! Det är målsättningen, att ha så rättvisande bilder som möjligt. Det är därför jag inte använder blixt eller fotar i lampljus.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-06 16:30:37

Ett vackert lack! Synd att man måste applicera med den jävla toaborsten...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 18:30:31

Emma! Ja, det är hopplöst med den eländiga borsten.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-06 19:29:04

IsaDora har absolut ingenting att hämta om man jämför med den vackra baggen!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 23:17:27

Chaosophia! Nej, men det var nog inte en gräsgrön guldbagge de tänkte på heller... :D

Visst är den vacker där den sitter och musar pollen i min ros!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela