Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

HM 70's Boho

Publicerad 2012-01-30 06:04:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Titta här! Ännu en present från Sofia på One Inch Nails. Ni måste klicka in er där och titta på hennes bilder av det här lacket för mina bilder är inte i närheten av hennes. På henne ser naglarna nästan ut att vara doppade i flytande guld. 
Det här är två lager av lacket, formulan är tjock och lite slirig, som gelatin. Torktiden är okej. Jag får lite penseldrag i ytan på lacket och det blir lite underliga vallar i nagelns slut, ni ser det tydligt på bilden ovan. Det är som att lacket drar ihop sig till en liten korv precis längs med kanten. Jag försökte till och med göra en wrap för att komma ifrån detta lilla fenomen men nej, det bara drog ihop sig igen. Jag tror det har med formulan att göra, det är lite geléartat och håller liksom ihop som slajm typ. Det drar alltså ihop sig fast man brer ut det. Den lilla korven är dock knappast något som stör den som ser mina händer IRL, det syns mest i macroläge.
I lite mer solsken, om än blekt, får jag också fram det mörka guldtonerna i lacket, de som Sofia visar på sina bilder. Även på mig plockas det rosa i hudtonen fram men det är okej, jag gillar lacket ändå. Dagen jag bar det var en dag med snö så jag hade inte så mycket sol att leka med. Mest var det mulet och grått. Då blir lacket mer av en blekare, lite matt guldfärg. Jag tycker flaskan är helt bedårande och trots att jag får lite rosa fingrar så gillar jag lacket. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-30 06:30:47

Jag gillar den här färgen :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-01-30 06:43:33

Flaskan är söt ja! lacket däremot är inte min kopp te tror jag :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-30 08:10:00

Finfint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-30 09:05:13

Men... Vad fint det var på dig! Och vad mycket blekare det ser ut att vara på dina naglar än mina? Jag fattar inte.. ?



Och gelatin, vilken bra beskrivning på formulan!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-30 18:44:52

MNPO! Jag med.



Lacklycka! Nej, alla kan ju inte älska det. :D



Kerstin! Jag håller med.



Chaosophia! Ja, det ser mycket blekare ut. Det blev inte alls lika rödguldigt. Fint alla fall!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela