Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Half-Elf Hottie

Publicerad 2012-01-14 17:59:31 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Vill ni ha ett riktigt gammalt arkivinlägg att titta på? Två år gammal faktiskt. Skitsur var jag för ingen bild blev riktigt bra och det var en riktigt fin makeup. Så här skrev jag då, april 2010:
Fyrinnaes pigment har jag använt, guldgula Half-elf Hottie, klargula Elemental Fire, bruna Fish&Chips och guldiga Polar Bear.
Grunden är krämhighlightern Dignity från Face. På den lade jag Half-elf Hottie på hela ögonlocket och lät den tonas ut på brynbenet i Elemental Fire och sedan highlightern Polar Bear. Fish&Chips lades ovanpå Half-elf Hottie på yttre halvan av ögonlocket och upp i en spets mot tinningen. Under ögat pennan Corrupt från Urban decay och så lösögonfransar från eBay. Det är ganska fint när jag tittar på det. Trist att jag inte får fram det på bilderna.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2012-01-14 19:44:59

Underbar bild kan tänka mig hur fin sänkningen var Irland. Nu blev jag sugen på att använda mina skuggor från Fyrianne igen! Jag blev så glad att jag skickar en Stor bamsekram

Postat av: sminkjante
Publicerad 2012-01-14 19:47:34

irl skulle det vara inte Irland.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 22:09:31

Sminkjante! Kanske menade du sminkningen istället för sänkningen också? ;D

Damn you, Autocorrect!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-14 23:26:40

Superfin sminkning! Färgerna är verkligen vackra till dina bruna linser.

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-14 23:53:37

NICE!!! trött så ja orka inte skriva...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-15 07:52:43

Nailtastic! Tack!



Liza! Tack.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-15 10:08:42

Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-15 11:15:21

Wow, det är ju jättefint ju! Superkul att du visar smink! men trist att bilderna inte riktigt visar hur fint sminket var IRL, du ser lite bekymrad ut i ögat...

Postat av: Beautybylinda
Publicerad 2012-01-16 12:56:21

Superfina fransar! Älskar guldiga sminkningar. Jättefint


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela