Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ultamate Holiday

Publicerad 2012-01-19 06:12:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

China Glaze släppte innan julen två lack exklusivt för Ulta. Jag ville ha det ena, Ultamate Holiday. En tjej jag känner från ett internetforum erbjöd sig att köpa det åt mig och skicka så att även jag som inte har något Ulta att gå till skulle ha chansen att kunna skaffa det. Det var samma tjej som skickade frankenlacket Sminkans Swedish Fish till mig. :D
Ultamate Holiday är ett lite smutsigt guldfärgat glitterlack med holografiska glitterpartiklar. Det blir en lös regnbåge i flaskan, som ni kan se, och lacket är packat av glitterpartiklar. Basfärgen är en matt, guldbrun färg, lite lik Dijonsenap, och det är ungefär samma typa av glitter som i t.ex A England Tristam. Inte "äkta" holografiskt men med så pass tätt packat glitter för att man ska se embryot till den holografiska regnbågen även på naglarna. På mina bilder kommer det inte fram särskilt väl alls. Främsta anledningen är att jag inte har sol utan en mycket mulen himmel. Ni får tro mig på mitt ord, den bildar bågar, eller strängar, där glitterpartiklarna är mycket nära att ta steget till en scattered holo.
Jag försöker visa under glas också. Mina magneter. Ni ser tendensen till regnbåge i Ultamate Holiday? Den syns även på naglarna i rätt ljus. Den röda magneten är ett glitterlack med prismatiska glitter blandat med röda, den bildar inte regnbågar även om glittren är av samma slag som de holografiska, bara grövre. Den rosa magneten är gjord med ett holografiskt lack, Ludurana Maravilhosa. Typiskt nog hamnade den i en  dålig vinkel så man ser inte regnbågen så tydligt. Även den här bilden togs i dagsljus, från fönstret, och kylen är kanske 3 meter från fönstret så det var inte heller optimala förhållanden. Jag visar det ändå för jag tycker min idé var bra även om utörandet blev sådär. :D

Kommentarer

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-01-19 06:23:14

Ooooh, jag vill också ha!

Postat av: Anneli
Publicerad 2012-01-19 06:24:24

Coolt, trots att jag inte brukar gilla guld så var det här riktigt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 06:25:33

Sarah! Ja, den var ett bra köp!



Anneli! Jag håller med och jag tror det beror på den dämpade tonen.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-19 06:31:32

Japp, jag ser regnbågen i flaskan och det som skulle ha blivit regnbåge i solen :D Jättefint!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-19 06:34:05

Haha, 3 kommentarer kl 06:30 på morgonen. Vad är det för fel på oss? :)



Jag är heller inte Guldig av mig, men tyckte den verkade jättesnygg. Magneterna gillades!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 06:46:17

MNPO! Ja, jag måst testa lacket i sommar för det kan nog bli helt fantastiskt!



Kitty! Hehe, fler än jag som sitter vid datorn och dricker morgonkaffe. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-19 08:44:17

Väldigt vackert!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-19 09:50:39

Det där var riktigt snyggt. Kul att få tag på ett sånt lack. Internetforum är inte dumt. :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-19 10:47:35

Vackert! Passade ju finfint på magneterna också!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-19 11:25:28

Grymt!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 15:02:15

Nailtastic! Ja, den är fin!



Pamsan! Ja, det är superbra med möjlgheter att knyta kontakter i andra delar av världen!



Kerstin! Ja, det är ett fint lack överallt!



Makeupoholic! Ja, himla fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-19 18:58:42

Jättefint lack och superhärliga magneter!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-19 20:40:34

Det ser galet läckert ut, jag förstår att du ville ha det...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 21:12:44

Annie! Ja, det är ett väldigt fint lack!



Emma! Det är nästan så jag ångrar att jag inte tog det andra, mer orangetonade, också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela