Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Naughty or Nice

Publicerad 2012-01-26 17:32:00 i Naglar, vampy,

Tillbaka till jultemat, vi kommer aldrig lämna det tror jag. ;D
China Glaze Naughty or Nice kom 2010 med deras julkollektion 'Tis the Season to be Naughty or Nice. Det är ett vampigt krämlack med väldigt glossig finish. Snyggt om än inte unikt. 
Det är aningens strimmigt med ett flödigt lager och när man får på det andra lagret så blir det så mörkt att det är nästan svart. Flödiga lager är nödvändigt, annars vill det fortsätta vara flammigt även på tredje lagret. Grundfärgen är vinröd men som sagt, den blir purpurtonat svart med två lager. Det är snyggt och blankt och så men jag har bättre lack som är liknande så just denna är inte favoriten i vampiga krämlacksgruppen. Zoya Casey är till exempel betydligt bättre att måla med och även flera andra. Jag är dock svag för glansen i det här, ja, svag för vampiga lack och nästansvarta vinröda också. Sen är detta en jelly vilket mina andra faktiskt inte är. Jag kommer inte göra mig av med det alltså.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-01-26 18:02:30

Fint! Jag gillar sånna där lack.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-26 18:51:36

Wow vilken spegling! Man ser nästan vilken gata du bor på :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-26 20:09:30

Riktigt fin glans!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 20:38:42

Ninni! Ja, de är snygga!



Kitty! Ja, snudd på! :D



MNPO! Ja, glansen är enastående.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-28 01:37:15

Åhhhhhhhh vad fiiiiiiiiiint! Jag såg ju det här hos någon för någon månad sedan eller två nu kanske, och blev helt till mig över att jag inte hade det. Fick hem det för två veckor sedan kanske och nu står det där och väntar på att bli använt. Jag LÄNGTAR verkligen, men det är förstås ett sådant där lack som jag inte kan lacka med förrän det känns rätt, även om jag älskar hur det ser ut alla dagar i veckan.



(PS. På ett ställe skrev du krämlack, och längre ner skrev du jelly. ;D)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-28 08:04:05

Chaosophia! Du kommer nog trivas bra i det! Det är en jelly, jag är dum i huvudet... Tror jag låter mitt misstag stå kvar ändå. Verkar inte som någon annan än du läser mina texter alla fall. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-28 09:48:14

Jävligt mystisk färg i en julkollektion. Är det inte? Är ju fint alltså men jag ser inte riktigt kopplingen till julen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela