Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå

Publicerad 2012-01-03 09:20:00 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Jag vet att Emma längtar efter smink och jag gillar ju Emma och vill att hon ska vara glad. Hon har visat sitt nyårssmink igår så jag tänkte att jag överraskar henne med lite nyårssmink jag med. Eller om jag ska vara ärlig så är det här smink från en annan vinterhelg men det spelar kanske ingen roll. Det ser ut som mitt nyårssmink skulle göra. Det är en blålila sminkning skapad med tre pigment från Fyrinnae, Blue Whale, Delvian och Faerie Glamour. 

Grunden är Dignity. Ovanpå den lades först Blue Whale på yttre delen av ögonlocket och ut i en spets. Delvian placerades på inre delen av ögonlocket och lite ovanför Blue Whale längs brynbenet. Därefter blendades skarvarna med Faerie Glamour som är både blå och lila. Som highlighter användes Fair Lady från Brite Bird. Under ögat har jag pennan Deep Blue Sea från MUS med lite Delvian över. Lösögonfransar med blå strass. Enkelt men färgglatt och precis så isigt och blått som jag vill att nyår ska vara när det handlar om smink eller naglar!
Sminket är från någon gång runt nyår men 2010, om ni vill veta. Därför hamnar inlägget också i den kategorin. :D

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-03 11:23:53

Oj, oj så fint! Du är så fin i blått! Jag måste erkänna att jag saknar dina sminkningar.

Postat av: SminkJante
Publicerad 2012-01-03 13:06:09

Vad härligt att se dina härliga sminkningar :0)

Jag tittar in mer eller mindre varje dag för att se om det finns några nya, trots att jag vet att du nästan bara visar nagellack numera.

Passar på att önska dig ett gott nytt år!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-03 13:16:04

Hur vackert som helst, hade passat perfekt till nyår! Och vad roligt att du visar smink, det är extra kul att öppna bloggen då:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-03 18:08:54

UNDERBART!

Som jag har saknat dina sminkningar<3

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-03 20:25:48

Kerstin! Tack!



SminkJante! Vad kul att se din signatur!



Emma! JA, du tycker ju det.



Sanna! Kul att göra dig glad!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-03 22:07:17

Jag föredrar ju alltid nagellacksposter, men jag blir också jätteglad av att se ditt sminkande!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-01-05 21:22:20

Älsk på den här. Saknar dina ögon, kan du inte bara reposta gamla inlägg? ;-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 09:57:06

Chaosophia! Ja, jag fördrar ju också mina nagellacksposter men vad sjutton, smink är ju kul det med.



Kajalen! Nej, inget re-postande. Det är fusk.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela