Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Fairy Blood

Publicerad 2012-01-19 18:44:00 i Naglar i rött,

Vill ni se ett inlägg som legat i arkivet sedan jul? Ja, det kan väl vara roligt även om vi passerat den tiden på året. Rött kan ju inte vara fel någon gång på året för det är en härlig färg. Lacket i det här inlägget är BB Couture Fairy Blood som jag köpte på grund av namnet. Inte för att jag har något emot röda jellylack med glitter i, men Fairy Blood kan inte konkurera med favoriten Precision Twinkle Toes.
Det här lacket är inte längre mitt. Jag har gett det till min mamma som gillade det i flaskan. Hon är lite som jag, hon gillar inte riktigt de långa penslarna som bland annat BB Couture har, så hon har inte använt det så ofta. Jag tror jag ska köpa ett bättre rött med glitter till henne faktiskt, för hon gillar ju färgen.

Bilderna togs när jag var på landet i julas. Det var mulet och grått, som ni kan se, men det är rätt bra för man ser tydligt att glittret inte framträder så mycket då. På avstånd ser den lite trist ut faktiskt, men nära och i sol så sprakar glittret till. Det är dock för klen effekt för att jag ska tycka att lacket är särskilt upphetsande och jag måste säga att för de pengarna man får betala för ett lack för BB Couture så kan man få betydligt mer spektakulära lack.



Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-01-19 21:13:01

Jag tycker det verkar jättesnyggt och tar tacksamt emot lacket om din mamma inte använder det! ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 21:13:48

Andrea! Jag ska ha det i åtanke. :D

Postat av: Mína
Publicerad 2012-01-19 21:17:39

Ooh, I love this!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-19 21:28:11

Rött är alltid rätt :D Jättefint glitter i det här lacket!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-19 21:39:40

Jag tycker Ruby Pums är finare. Men Fairy Blood är ett vackrare namn...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-20 06:35:21

Mina! It is nice.



MNPO! Ja, det är fint men inte finast.



Emma! Ja, RP är också finare. TT är finas! Namnet på den här är det bästa med den.

Postat av: Marianne
Publicerad 2012-01-20 21:18:48

Fint. Jag vet inte om du har Vampire Bite, jag velade mellan dessa två samt namnen också :o) men valde Vampire Bite och ångrat att jag inte även köpte Fairy Blood... Är det någon skillnad vad du vet?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-20 21:28:02

Marianne! Vampire Bite är ett krämlack och Fairy Blood ett jelly med glitter. Jag har båda. JAg är inte jätteförtjust i någon av dem, namnen är bättre än lacken.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:24:01

Lacket är fint, namnet är mycket finare. :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 17:58:35

Chaosophia! Lacket i sig är rätt mesigt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela