Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro Elytra # 530

Publicerad 2012-02-14 06:15:00 i Naglar - glitter för layering,

 
Mellan Bride of Franken, som jag visade igår, och manikyren jag hade när min nagel gick av (Koh Metallic Green) så lyckades jag klämma in detta. Ozotic Pro #530. Ett av deras Elytra-lack. Jag har ett sedan tidigare, ett lila/grönt tror jag, och jag gillar inte det speciellt mycket. Jag vet inte vad som fick mig att tro att jag skulle gilla det i koppar/rosa mer. I och för sig, jag gillar det inte mindre heller. Jag är rätt neutral till båda de här glitterlacken. Kanske kommer det en dag då jag verkligen kommer älska dem? Kanske är det en fråga om att hitta rätt kombination bara? Vem vet?

Som ni ser så har jag lagt glitterlacket över ett svart lack, samma A England Camelot som jag hade under Bride of Franken. I de flesta vinklar är glittret brunt men ibland hamnar det rätt och man ser guld, koppar, choklad, plommon och rosa. Ingen bild här gör det full rättvisa. Det är dock inte så mycket bättre IRL heller. Jag bytte bort det rätt snabbt. En sak som stör mig är att det bildas glitterkluster och kala fläckar trots att glittren är av rätt liten storlek. Jag vill ha jämn spridning. Man ser det tydligt på sista bilden. Camelot torkar rätt segt och det gör glitterlacket också så det tar minst 30 minuter även med Seche Vite. Jag misstänker att SV inte gillar A England faktiskt. Jag märker alla fall inte av effekten av snabbtorkande överlack men vem vet, det kanske skulle ta timmar att torka annars?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-14 06:40:26

Det glittrar fint i olika färger på dina naglar :) Synd för torktiden!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-14 07:07:53

Jag tycker det ser vackert ut på dina naglar, men kanske inte så speciellt att det är värt det höga priset.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-14 08:10:46

Jag gillar det!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-14 16:51:34

Jag skaffade alla Elytra-lacken men blev inte överförtjust i nått av dem, de var inte vad jag hade väntat mig riktigt. Men till nagellackssmycken är de helt fantastiska däremot så det är väl nått bra med dem iaf :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-14 19:04:27

MNPO! Ja, det är trist med seg torktid.



Nailtastic! Nej, inte värt det.



Kerstin! Ja, det är inte fult. Inte värt pengarna dock.



Cactus! Ja, det är sant. Det är ju en idé att man kan ha dem till det.

Postat av: nela
Publicerad 2012-02-14 21:39:27

Heeejsan! Hittade precis din blogg (bättre sent än aldrig :) ) Jag har en fråga! (tacksam för svar:)) Vad kostade frakten när du beställde dina real techniques borstar? Var det tull oxå? Hur mkt blev de allt som allt utöver borstarna? Har inte hunnit kika igenom din blogg än, men använder du dom ofta? Vill du sälja dom eller ska jag gå till väga genom hemsidan love makeup? Jätte tacksam för svar! Grym blogg! Kram Nela

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-15 05:52:09

Nela! Jag har aldrig beställt de borstarna, det är min medbloggare Emma. Jag tycker du ska hitta ett av hennes inlägg och skriva din fråga alternativt maila henne.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela