Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Rainforest

Publicerad 2012-02-02 14:43:00 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Mycket gamla bilder på ett ännu äldre lack, nämligen smått legendariska Rainforest från OPI. Denna dyrbit finns såklart endast på ebay och är dyr, åtminstone 300 spänn får man betala, antingen lite mer. Men okej, det finns lack som har blivit mycket dyrare på kortare tid så hel orimligt är inte priset.

Jag har inte köpt Rainforest, det gjorde Sminkan för länge sedan och så fick jag en decant när jag hälsade på henne första gången. Hon har såklart visat det innan, ses här och här.Rainforest är klargrönt skimmer,riktigt vackert. Dock finns det många vackra gröna lack i dag vilket förtar lite av Rainforests glans, det är nog därför den fortfarande finns för 40 dollar på ebay, det kunde lika gärna ha varit det dubbla. Rainforest är ganska tunt i formulan och det täcker med tre lager. Mina bilder är inte jättebra, hade behövts mer sol, bortsett från matchningsbilden men mina gröna Tigerjeans, den gillar jag:) Vad säger ni om Rainforest? Är den värd sin kultstatus fortfarande eller försvinner den bland alla andra vackra gröna?

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-02 17:59:47

Det är ju galet fint, men 300 pix... Hu!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-02 18:22:55

kerstin: Haha, ja eller hur:)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-02 18:39:53

Visst är den snygg, men... hm, när man har 10 liknande gröna redan känns det ju inte riktigt aktuellt att hosta upp 300:- ...Om man inte vill ha den för samlandets skull då.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-02 18:44:42

Jag skulle inte betala trehundra för det idag. det kostade inte trehundra när jag köpte det heller utan ca hälften av det. Då var den dessutom unik och grönt var exotiskt. Idag är det inte samma sak och det ska vi inte sörja för. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-02 19:37:21

Jättefint :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-02 19:52:08

Nej jag förstår faktiskt inte vad allt fuss är about :) fint men verkligen inte SÅ fint.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-02 21:31:50

Håller med Sminkan. Snygg grönfärg, men att det var unikt en gång i tiden hjälper föga när det finns så många fina, bra och billigare alternativ idag.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-02 22:17:09

Shit! Nu ser jag vad det kostade mig... Oy vey... Jag har klart selektivt minne, nästan 300 spänn alltså? Det känns fel... Jag trodde jag betalade ca 180 med frakten...

Postat av: PolishPig
Publicerad 2012-02-03 19:25:05

Jag betalade ungefär 200 för mitt. Är man inte en tokig samlare kan man nog hoppa över det men skulle jag hitta Jasper Jade för samma pris (trots att jag tycker att det är en tråkigare grön än Rainforest) skulle jag hugga direkt! Men jag är också en tokig samlare 8-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela