Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Don't Toy With Me

Publicerad 2012-02-07 06:13:00 i Naglar i rött,

Tam tara tam! Jultema! Fortfarande! Ja, julen varar fram till påsken så det kan nog komma mera. Som ni vet har jag ju börjat dela med mig av de gamla lack jag bär mer regelbundet här på bloggen. Många av dem är ju från kollektioner som ligger några år bakåt så jag tror inte det blir för tjatigt. Mina favoritkollektioner är ju ofta jul- och höstkollektionerna så det kanske inte är så konstigt att det är jullack titt som tätt här på Sminkans blogg. 
Don't Toy With Me kom med OPI-kollektionen Holiday in Toyland 2008. Jag trodde då att det var den här som skulle bli favoriten av de både röda lacken med microglitter men när jag provade dem så var A Ruby for Rudolph så himla mycket mera "jag" och det lacket har jag burit så många gånger att jag oroar mig för att det ska ta slut. Det här lacket har jag inte burit mer än en gång före den här manikyren. Jag behöll det inte på nu heller, inte många timmar, för det fanns ett par saker som störde mig. Det ena irritationsmomentet kan lacket inte hjälpa. Det är inte rött nämligen, utan rosa. Okej, jag gillar magenta och cerise och de flesta rosa nyanser går alla fall hem hos mig ibland men just den här kändes inte snygg på mina naglar. Kanske beror det på det andra irritationsmomentet. Lackhelvetet är rinnigt och med den grova penseln har jag dålig kontroll och det vill rinna in i nagelbanden. Okej, säger ni, gör clean up då. Nej. Jag har aldrig lyckats bemästra någon clean up-teknik. Det enda jag lyckas med är att smeta ut färgen på huden och färga in fingrarna. Det är därför jag med jämna mellanrum bjuder på bilder som dessa. Inte perfekt lackat alltså. Ibland, om jag gillar färgen, låter jag det vara och tar det med nagelborsten när jag tvättar händerna. Det funkar bra. Om färgen, som här, inte gör mig lycklig eller ens lite glad, ja, då ryker alltihop och å börjar jag om. :D

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-07 06:36:53

Underbar färg även om den inte känns speciellt julig!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-07 08:17:45

Jättefint!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-02-07 08:39:42

Håller med dig. Clesan up - men orka.... ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-07 09:15:17

Jag tycker det är rätt snyggt. Jag är dessutom inte lika petig när jag målar som du, så där ser mina naglar ut ofta...

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-07 10:27:00

Mumsig färg! Ser nästan ut som mosade hallon...

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-07 14:42:10

Mycket vackert iaf!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-07 19:08:56

MNPO! Den är inte världens juligaste röda det är den inte.



Kerstin! Ja, helt okej även om den inte är en favorit.



Mrs Data! Precis. Jag är lat.



Emma! Hahaha, mina ser ju också ut så ofta. Jag gillar det bara inte.



Lacklycka! Ja, lite så.



Cactus! Ja, det är inget fel på det egentligen. Det finns andra jag gillar bättre dock.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-07 19:14:31

Vackert! Men tror jag har något liknande, så jag behöver inte köpa det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela