Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer leverans

Publicerad 2012-02-25 09:27:20 i Nytt till lacklådan!,

Dags för ett lite blandat inlägg igen, precis som förra helgen. Det har kommit mycket nytt till lacklådan och ni ska även få se dagens naglar även om de är en repris på ett lack ni sett förut. Vi börjar med det mest spännande. Nerd Lacquers!
Jag är en nerd och jag är stolt över det. Okej, inte en naturvetar-nerd, nej, men nerd ändå. Ett lackmärke som Nerd Lacquer appelerar alltså bara genom namnen på lacken. Star Trek, Doctor Who, Liftarens Guide till Galaxen och mycket mer har varit inspirationskälla till lacken. Förutom de coola och roliga namnen så är det dessutom coola och roliga lack! Här kommer bilder på mina flaskor:
Event Horizon
The Quantum Bluniverse
Exterminate
The Selfish Green
Nebula
Quasar
Gorramit
Cyance Friction
Jag är så sugen på att prova dem allihop! De ser jättesnygga ut i flaskorna och jag tror de kommer bli fina till och med på mina stumpar till naglar. De börjar förresten jämna till sig så sakteliga. Jag klippte till de andra, ickebrutna, och den brutna har växt lite, så det är bättre än det var förra veckan. Jag har alltså för avsikt att så snart som möjligt ge er bilder på de här skönheterna. Det blir ingen swatchfest dock, där jag bränner igenom allihop på en dag för att få fram bilder. Mina nagelband är nariga och mina leder värker när det blir så här mitt-emellan-väder. Jag gillar vintern men brytningen mellan vinter och vår gör mig både trött och låg (precis som de som är höstdeppiga kan vissa bli vårdeppiga. Jag är en av dem) och ledbruten. Det spelar kanske ingen roll om det tar lite tid heller för just nu är Nerd Lacquer-shoppen stängd.
Jag fick även Cult Nails Toxic Seaweed så vi tittar på den med:
Det är det första lacket från Cult Nails som intresserat mig och den ser verkligen fin ut i flaskan. Jag är ju sjukt svag för grönt så det är kanske inte så konstigt att jag föll för just den här. Grönt och glitter...
Dagens naglar är valda för att matcha en viss kattpäls. Mer säger jag inte nu. ;D
Hits Hermes och så klart ser man knappt att det är holo för det är mulet ute.
Och en halvtimme senare kom solen! Mer bilder:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-25 09:38:12

Åh så fina lack, nerd laquers har jag kollat på tidigare och de verkar ha en del kul. Mest exalterad är jag dock över kattpälslacket, babybilder ikväll?!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-25 10:06:58

Emma! Nej, du får bärga dig lite.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-02-25 10:24:10

Ursäkta mig medan jag går och ställer mig i ett hörn och dör lite av avund.... ;)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-25 10:36:09

Ska bli väldigt roligt att se Nerd-lacken, får se om jag överlever det utan explosionsartad ökning av önskelistan :)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-02-25 10:58:18

Men åh vilka smaskiga!



Håller på och samordnar en beställning Girly Bits nu och längtar redan som en galning!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-25 11:20:32

Mrs Data! Ja, jag har fler av lacken jag vill köpa så jag ser fram emot att hon ska öppna igen.



Cactus! Det blir nog en ökning av önskelistan, det tror jag!



Agneta! Jag har mina Girly Bits på posten och hoppas att de kommer fram snabbt. Längtar!! Beställde för en vecka sedan men snålade på frakten så det kan nog ta 10-15 dagar...

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-25 12:42:30

Det ser ju jättespännande ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-25 12:53:42

Men gud ska du få en till katt?? Jag dör av avundsjuka! Vill i sånt fall se en bildkavalkad på sötnosen asap!



Nerd-lacken ser fantastiska ut! Ska bli kul att se swatches på dem. :-)

Postat av: Insouciant
Publicerad 2012-02-25 13:07:12

Gorramit! Virkelig Firefly/Serenity-vibber av det ordet, perfekt navnevalg for en nerdelakk :-)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-25 18:52:57

Hits Hermes ser underbart ut! Men, jag är mest nyfiken på den nya kissemissen :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-26 14:35:56

Kerstin! Det är fantastiska lack!



Nailtastic! Ja, du kommer få se både det ena och det andra och allt är spännande! :D



Insouciant! Ja, jag håller med! Köpte den bara för namnet men den ser fin ut också.



MNPO! Ja, det förstår jag!

Postat av: Anna N
Publicerad 2012-02-26 16:36:55

ÅH! Jag som är en Doctor Who-nörd av gigantiska mått har tittat på dom där lacken ett bra tag nu, men jag har fått hålla i mig lite när det kommer till lackinköp. Nästa månad dock...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-27 18:48:47

Anna! Ja, shoppen är ju ändå stängd. Jag har några fler jag vill ha också...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela