Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Gorramit

Publicerad 2012-02-29 06:42:15 i Naglar i gult,

Gorramit är nästa lack ut att testas av mina nya, spännande Nerd Lacquers. Det är ett lack i en färg som kanske inte är för alla, lite syrligt gul med glitter i koppar och guld och rött. Glittret är i olika storlekar och det är både runt och yrkantigt. 
Precis som med Event Horizon så täcker lacket lätt med två lager. Det kommer lagom mycket glitter på penseln och det är inte svårt att få det lika på naglarna. Det torkar snabbt dessutom, alla fall med ett lager Seche Vite. Det är väldigt bra lack om man ser till egenskaperna. Just förmågan att torka är viktigt för mig just nu, i kattunge-tider, för Signe väntar inte på att manikyren ska torka innan hon kastar sig i famlnen på en och kräver klappar.
Som ni ser har jag fotat i sol och skugga och något sorts mittemellan-ljus också. Det är inte bara glitter i lacket, som ni förhoppningsvis ser, utan även skimmer. Guldskimmer tror jag.
Gorramit är en hopdragning av God damn it och användes i TV-showen Firefly och den efterföljande filmen Serenity. Egentligen dök ordet upp mycket tidigare, i westernfilmer, där man inte fick svära. Alltså för länge, länge sedan. Eftersom Firefly inspirerats av dessa gamla westernfilmer så kom ordet att ingå även i den vokabulär som användes där. Lite coolt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-29 07:06:10

Det ser rätt häftigt ut. Dock inget lack jag skulle bära själv...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-29 07:35:58

Otroligt coolt! Älskar precis allt med hur det ser ut!

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-02-29 07:53:24

De ser riktigt coolt ut, blir jätte sugen att skaffa ett själv. Jag skulle lätt kunna bära ett sånt här lack, sen om ja passar i de vette sjutton:-P

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-29 08:11:03

Coolt med nåt som är lite annorlunda! Gult är inget jag känt nån hunger efter i vanliga fall, men det där skulle jag absolut kunna tänkt mig prova.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-29 08:25:40

Så himla fint! Som ett påskägg!

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-02-29 08:48:36

Vilket häftigt lack!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-02-29 08:55:42

Det är både coolt och fult. Ser lite ut som en sjukdom men jag kan ändå tänka mig det. Kanske just för att det är unikt.

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-02-29 09:03:05

Roligt är ordet tycker jag.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-02-29 10:31:14

Ååååh, måste ju nästan köpa det bara för att det är Fireflyrelaterat! (Fast egentligen trivs jag inte i gula naglar.) Enligt mig är Firefly det bästa Joss Whedon gjort, jag sörjer fortfarande att den inte fick fortsätta. Serenity är en tröst, men inte riktigt tillräckligt ändå.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-29 10:31:19

Det här ser häftigt ut! Jag gillar gult som färg på naglarna och glittret gör det hela ännu coolare :)

Postat av: feline
Publicerad 2012-02-29 10:44:40

Älska Firefly/Serenity! Jag har blandade känslor gentemot lacket dock, men gillar att det är en ovanlig färgkombination. :)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-02-29 12:29:04

Det ser himla häftigt ut!

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-02-29 13:01:08

Nördigt låter bra och dessutom skoj lack. Måste undersökas..

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-29 13:59:23

Hmm ja det är roligt och unikt men jag vet inte om jag är så förtjust. Jag är svårflirtad när det gäller gult :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-29 18:17:57

Emma! Det är häftigt!



Nailtastic! Visst är det roligt!



Vilda Naglar!Spelar ingen roll om man passar eller inte, ett lack som detta överskrider sådana gränser!



Kitty! Ja, det är väldigt häftigt!



Kerstin! Hahaha, ja, varför inte?



Polityr! Ja, supercoolt!



Pamsan! Ja, faktiskt. :D



Ninni! Ja, definitivt!



Nageldraken! JA, det är firefly-referensen som är grejen även för mig!



MNPO! Ja, visst är det så!



Feline! Ja, men man kan överse med det mesta med tanke på inspirationen!



Brilliant! Ja, verkligen!



Sarah! Ja, undersök!



Lacklycka! JA, färgen är speciell, absolut.

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-02-29 18:44:29

Coolt! Jag ska definitivt beställa lite lack från Nerd Lacquer när hon öppnar butiken igen.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-29 19:30:05

Verkligen en spännande och annorlunda färg! Ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-01 06:03:34

Veronica! Jag kan alla fall säga att de har ruggigt bra egenskaper, täcker med två lager och torkar fort. Nu har jag testat tre och alla är lika täckande och snabbtorkande.



Annie! Ja, den är inte så tokig. :D

Postat av: The Cat
Publicerad 2012-03-01 20:01:40

ÅåååååH! Vad jag vill ha! Var köper du det ifrån?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-02 06:18:02

The Cat! från Nerd Lacquers etsy-shop. Det finns många coola indie-märken på etsy.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela