Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Gotta Love Brains

Publicerad 2012-02-27 06:45:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Gotta Love Brains är ett lack jag länge velat lägga tassarna på men inte haft råd att beställa de gånger jag gjort mina Lynnderella beställningar. När Nageldraken inte var jätteförtjust i det så var jag snabb på att erbjuda mig att köpa det men det blev ett byte istället. Några av mina frankenlack flick flytta till henne och Gotta Love Brains fick flytta till mig. Jag älskar dessutom lacket så det var verkligen ett lyckat byte!
Det här är två lager Gotta Love Brains över min gamla manikyr med Essie Navigate Her.Det är en vacker grå nyans som har en del glitter i olika form och färg. Allt från turkos, blått, vitt, lila och rosa samsas i den grå basen och lacket går att bygga till full opacitet. Färgen klär mig och jag gillar det lite speciella glitter som är i det. Färgerna harmoniserar och jag upplever inte lacket som glittrigt eftersom basen är mjölkig och förtar själva gnistret. Istället är det en marmorerad eller mosaikartad effekt. Eller som om man spillt glasbitar över en yta av betong. Jag tycker det är vackert.
I solen ser man att den grå färgen egentligen är ganska varm. den är inte så varm att den blir smutsgrå på mig men det kan man nog tacka de kalla nyanserna på glitterpartiklarna för.
Vad säger ni? Gillar ni lacket? Det är ju definitivt annorlunda från mycket annat och det är ju en lite osmaklig referens om man inte är förtjust i zombies... :D
Vi avslutar med en bild på Siri. Hon gillade Gotta Love Brains för det är grått. Grått är hennes älsklingsfärg för hon är grå. Förutom grått så gillar hon brunt för den färgen har hennes nya favoritfilt. Hennes förra favoritfilt är så trådig nu att hon vägrar ligga på den. Så går det när man har vassa klor.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-27 06:57:21

Snyggt och unikt! Det pastellfärgade glittret ser mjukt och fint ut mot den gråa basen.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-27 09:38:18

Jättefint! Lite kul med namnet också :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-27 10:38:23

Det ser vväldigt vackert ut!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-27 11:55:40

Mmm... jag gillar!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-02-27 14:11:29

Vad roligt att du gillade det! Det blev verkligen ett bra byte, jag är jätteförtjust i lacken jag fick! Jag har haft Katla på naglarna i sex dagar nu, men har inte hunnit blogga om det. Det är verkligen otroligt vackert, däremot! Tack!

Postat av: Mona
Publicerad 2012-02-27 15:35:51

GLB är min mesta Lynnderellalemming - å vad läckert det är! Ser toppen ut på dig. Dreglar lite..

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-02-27 15:40:14

Superfint och ovanligt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-02-27 18:17:03

Ser underbart ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-27 18:45:38

Nailtastic! Det är snyggare än man kan tro faktiskt. Jag gillade det verkligen!



Kerstin! Ja, namnet är roligt!



Annie! Det är det!



Lacklycka! Jag med!



Nageldraken! Vad bra att du också är nöjd med bytet! Jag är så nyfiken på att se hur Katla blev.



Mona! Ja, den är verkligen snygg.



Ninni! Visst är det fint!



Sanna! Det är riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-27 20:19:42

Hmm, jag tycker lacket är lite knepigt. Inte min tekopp men Siri är söt:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-27 20:34:32

Fint även om jag har lite svårt för namnet :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-27 23:51:40

Jag tycker som Emma, jag gillar Siri bäst idag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-28 06:20:20

Emma! Siri är alltid söt.:D



MNPO! Ja, det är många som har problem med just namnet.



Kitty! Haha, ja, jag gillar Siri bäst jag med så klart.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-02-28 23:07:47

Jag hoppas hinna blogga i helgen, så jag kan visa upp ditt vackra Katlalack! Just nu har jag bara så fruktansvärt mycket på jobbet, hinner bara jobba, äta och sova...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-29 06:28:36

Nageldraken! Ingen panik, jag är glad att du gillade det, det räcker att veta det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela