Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Luduranas holografiska lack - sammanfattning

Publicerad 2012-02-06 18:52:00 i Nagellack - kollektioner,

Låt oss göra en sammanfattning av en kollektion igen! Ludurana Aurora Boreal Holografiska lack. Det är ett litet gäng väldigt vackra hololack som är antingen linear eller scattered men nära att vara linear, lite olika på olika lack.  Alla får tydliga regnbågar men Superior och Maravilhosa har de finaste partiklarna (finaste som motsats till grövsta alltså, inte finaste i motsats till fulaste. ;D) medan Notavel och Esplendido har de grövsta partiklarna. De är fortfarande något finare i kornen än t.ex China Glaze Kaleidoscopes som får en lite spräckligare effekt när holon slocknar. Luduranas lack är alla väldigt lätta att måla med. De kräver tre lager för opacitet och det räcker nästan inte på Esplendido. Alla lacken har också bra hållbarhet. Maravilhosa såg helt perfekt ut även efter fem dagars slitage. Ingen tip wear, inga flagor, inget lyft i kanterna. Perfekt. Jag är jättenöjd med dem alla men Superior är defintivt det allra vackraste och jag har nu flera backuper av den. Jag tror den rosa Maravilhosa är min tvåa i kollektionen för den är väldigt trevlig för att vara just rosa, den är hållbar och den är bra holo även i svagare ljus. Lacken finns att köpa hos Llarowe.
Esplendido
Maravilhosa
Notavel
Klicka för att stänga bilden
Supremo
Magnifica
Superior

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-06 21:42:07

En mycket tjusig kollektion, galet vad mycket fina holo det finns just nu!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-06 22:00:39

En riktigt fin samling!

För egen del har jag dock siktet inställt på Hits No Olimpo, jag bara väntar på att alla jag vill ha ska finnas inne samtidigt....

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-07 06:16:38

Emma! Det är fantastiskt vad bortskämda vi blir, faktiskt!



Kerstin! Ja, det är en fantastisk kollektion det med. Underbara färger!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-02-07 21:11:30

Alla mycket vackra men Notavel är nog min favorit


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela