Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Navigate Her

Publicerad 2012-02-23 15:29:36 i Naglar i grönt,

Vill ni se dagens naglar "på riktigt"? Mina små stumpar alltså. De blev precis ommålade men tills jag kom hem från jobbet så såg de ut så här. Jag fick ju mer än ett lack av Anne, som ni såg i mitt förra inlägg med Orange it Obvious. Jag fick även Navigate Her, det ljusa gröna. Så fick jag ju det hemliga lacket som jag inte kommer visa innan mina naglar växt ut också. ;D
Navigate Her kommer från vårkollektionen den med. Det är ett utmärkt lack, lätt att måla med och tydligen är det ingen risk för de nya, hemska penslarna i den gamla typen av flaska. Det är de nya, icke-salongflaskorna man ska se upp med. Hur som helst, den här har vanlig pensel och formulan är suverän. Det täcker med ett lite flödigare lager på mina micronaglar och det torkar snabbt. Lacket är verkligen trevligt på alla sätt och det enda som kan anmärkas på är att nyansen är väldigt gul i tonen vilket gör att min hudton blir mer rosa och färgen ser lite smutsig ut. Jag bryr mig inte ett dugg om det, jag gillar den här färgen även om den inte smickrar mina händer. Den får mig att tänka på avocadogröna kakelplattor och varma bad. Och ny grönska. Vår.
Någon ville att alla mina inlägg skulle avslutas med en bild på Siri. Det skulle jag kunna låta det här inlägget avslutas med men jag väljer att visa upp min äldsta katt istället. Hon är mindre intresserad av att låta mig fotografera henne men ibland så har man lite tur. Hon sitter bredvid mig på soffans armstöd ganska ofta och den här bilden är av henne när hon sitter där, på sin kudde, och tycker jag ska prata med henne. Det ska jag göra också. ;D

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-23 15:50:58

Supermegasnyggt lack!



Jag har en orelaterad/relaterad fråga, vart har ni hittat swatchsicles ? Jag känner att jag desperat behöver sådana!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 15:55:15

Lina! Jag köpte mina swatchsicles från en ebaysäljare, Lily Yang tror jag.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-23 16:12:06

Hon ser lite lurig ut :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-23 16:27:19

Ett otroligt fint lack! Om jag har tur har Ninni med sig ett sådant till mig sedan från USA :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-02-23 16:54:12

Hm, nä det där var inget för mig. Men lilla kissen är hur fin som helst.

Postat av: Vildanaglar
Publicerad 2012-02-23 17:13:23

Har varit lite sugen på de här lacket och nu när ja ser de igen så måste jag nog köpa de och resten av serien för dom är super snygga och våriga:-)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-02-23 17:26:54

Åh, söta katten! Åh, vad jag längtar efter att ha katt igen.



Snyggt lack också, skitockså att ha köpstopp.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-23 18:45:51

Tjusigt! Jag gillar också avokadogrönt. :-)

Postat av: Agneta
Publicerad 2012-02-23 19:25:56

Snyggt! Ju mer jag tittar desto mer sugen blir jag att skaffa det.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-23 19:32:00

Haha..ja det ser ut som du doppat naglarna i Guacamole :D



Det var jag som bad om Siri-bild som avslut. Men jag är nöjd med nästan vilken kattnos som helst! Det där ser ut att vara en mycket bestämd madam :) Hälsa!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-23 19:37:16

Det här lacket är helt underbart!

Postat av: CC
Publicerad 2012-02-23 19:38:22

Åh fina gamla damen :) Hon har ju vita morrhår precis som Camelot!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 19:58:38

Cactus! Edit? Lurig som i full i fan eller lurig som i full? Hon är nog inte så lurig egentligen. Hon är snäll men bestämd och väldigt tydlig med vad hon vill och tänker.



Kerstin! Du borde ha ett för du är ju mintgrönts ansikte och även en avocado kan väl passa i samlingen då.



Pamsan! Ja, hon är en vacker gammal tant.



Vilda! Ja, jag är förtjust men Orange it's Obvious är ännu snyggare!



Nailspotting! Ja, jag måste bromsa inköpstakten jag med. Och katt är det bästa som finns. :D



Nailtastic! Ja, det är en härlig färg!



Agneta! Ja, det är en smaskig färg. Som den första salladen!



Kitty! Guacamole är gott! Kattnosar är fina! Jag ska försöka ha med katterna ofta framöver. Edit hälsar tillbaka. Hon är i köket och äter nu.



MNPO! Ja, det är det!



CC! Ja, hon hade vita på bara ena sidan först. Det började när hon var ca 10 år och så blev ett efter ett vitt. Nu är hon så gammal att alla är vita.



Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-23 22:00:26

Jag tycker den ser söt ut. Gillar att den är varm, är så trött på kalla mintiga gröna...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-23 22:01:11

Och Edit är sötis såklart! Jättefin bild på henne:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-24 05:48:21

Emma! Den skulle nog vara väldigt bra på dig eftersom du har lite varmare hudton än jag. Och ja, Edisen är söt! Och på lördag kommer Signe!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-24 07:29:04

Åh gud vad spännande! Då blir det kattbebisbilder:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-02-25 00:13:33

Söt-Edit!!

Hörde jag kattbebis! :-O

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-25 09:37:26

Emma! Ja, kanske det... :D



Zizzie! Edit är sötast i hela världen enligt mig. Så är man ju som matte... ♥

Kattbebis ja... Vi år väl se vad som händer. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela